Page 102 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 102
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

veniji. Dokler takih učencev ne bo 92 %, se pravi toliko, kot jih izjavlja,
da so ponosni, da živijo v Sloveniji, toliko časa je izboljšanje politične pi-
smenosti učencev prednostna naloga državljanske vzgoje v Sloveniji.

Seveda bi bilo mogoče, da imajo učenci precej vednosti o državi Slo-
veniji, tako da je slabo znanje o parlamentu zgolj naključje. Vendar smo
v raziskavi leta 2009 slovenskim učencem zastavili še eno dodatno vpra-
šanje. Tudi to spada med osnovna znanja o demokraciji, bilo je vključe-
no v takrat veljavni učni načrt (DVE, 2002: 27), odgovori, ki terjajo po-
znavanje pojma, ki ga bi učenci morali poznati že iz zgodovine, pa kaže-
jo spodnjo sliko.

Totalitarna je država, v kateri…

Vlada popolna svoboda 28 1
Je v veljavi delitev oblasti 21 2
Država nadzira vsa področja življenja 30 3
Je oblast države omejena 17 4

Dobra četrta učencev je menila, da totalitarna država označuje sta-
nje, kjer vlada popolna svoboda, petina jih je menila, da je to prav drža-
va, kjer je izvršna oblast omejena z zakonodajno in pravno vejo oblasti,
nadaljnjih 17 % jih je menilo, da je to država, kjer je oblast omejena, in
le slaba tretjina učencev je pravilno razumela pojem, ki je eksplicitno na-
veden v učnem načrtu in ki se tudi nenehno pojavlja v javnih diskusijah
(4 % učencev na vprašanje ni odgovorilo). Odveč je dodati, da učenci teh
diskusij ne morejo razumeti, četudi bi jim sledili. Nič bolje ni s poznava-
njem osrednjih oseb slovenskega političnega življenja.

Predsednik/-ca Državnega zbora je…

Franc Testen 21
Pavle Gantar 37 2
Zdenka Čebašek Travnik 43
Borut Pahor 54 4

Učenci torej večinsko menijo, da je predsednik vlade tudi/v resnici
predsednik državnega zbora. Vsi odgovori pa pričajo, da je ena ključnih
pomanjkljivosti predmeta državljanske vzgoje, da je premalo pozornosti
posvečeno doseganju temeljne vednosti s tega področja.
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107