Page 84 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 84
 Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi pisa 2009

jejo njihovo predhodno znanje). Višji indeks pomeni večjo spodbudo pri
bralnih aktivnostih s strani učitelja.

Splošno stališče do šole (ATSCHL). Dijak na 4-stopenjski lestvici (1
= sploh se ne strinjam, 4 = popolnoma se strinjam) ocenjuje svoje strinja-
nje s trditvami o šoli (šola ga je dobro pripravila na življenje; je bila izgu-
ba časa; mu je pomagala pri pridobivanju samozavesti za sprejemanje od-
ločitev; ga je naučila stvari, ki bi bile lahko koristne pri opravljanju pokli-
ca). Višji indeks pomeni pozitivnejše stališče do šole.

Opisna analiza podatkov, zbranih na vzorcu dijakov prvega letnika
srednje šole

V tem poglavju predstavljamo deskriptivno statistiko za vzorec vseh
dijakov 1. letnikov srednjih šol. Da smo pridobili to bazo, smo (ker smo
zaradi nekaterih omejitev analize morali tako narediti tudi pri kasnej-
šem dvonivojskem modeliranju) iz originalne baze črtali vse osebe, ki so
bodisi obiskovale osnovno šolo (takih je bilo 46) bodisi obiskovale 2. le-
tnik srednje šole (takih je bilo 310).Izločili smo tudi dijake, ki so obisko-
vali program nižjega poklicnega izobraževanja (n = 149). Tako so v bazi
ostali le 15-letniki, ki so obiskovali 1. letnik srednje šole; skupno jih je
bilo 5640, predstavljali pa so populacijo 16831 slovenskih dijakov 1. le-
tnikov, ki obiskujejo klasično/splošno gimnazijo, strokovno gimnazijo,
tehnično oziroma strokovno srednje izobraževanje ali srednje poklicno
izobraževanje.

Za opisno statistiko smo uporabili računalniški program AM (ver.
0.06; American Institutes for Research, 2005), ki omogoča istočasno
združeno obdelavo vseh pet ocen dosežka pri dijakih. Ocene populacij-
skih parametrov smo pridobili z uporabo Fayeve modifikacije balansira-
nega ponovljenega repliciranja, s Fayevim faktorjem preobtežitve, ena-
kim 0,5. V program AM smo vnesli osnovno utež W_FSTUWT in 80
replikatov uteži, W_FSTR1 do W_FSTR80.

Opisne statistike za napovednike, ki smo jih preučevali, so navede-
ne v Tabeli 18 in Tabeli 19. Navajamo ocene populacijskih parametrov,
ki smo jih dobili s Fayevim postopkom. V Tabeli 18 navajamo ocene za
nominalne spremenljivke, v Tabeli 19 pa za intervalne. Analizo smo iz-
vedli najprej za vse dijake v vzorcu skupaj, nato pa še ločeno za posame-
zne izobraževalne programe.
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89