Page 83 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 83
sekundarne analize rezultatov 
(klepeta prek spleta; uporablja elektronsko pošto; išče informacije za šol-
sko delo; pobira oz. nalaga gradiva s spletne strani šole ali brska po njej;
svoje delo objavlja na spletni strani šole; uporablja računalniške simula-
cije; vadi in se izpopolnjuje v različnih predmetih; na računalniku samo-
stojno dela domačo nalogo; uporablja ga za skupinsko delo in stike z dru-
gimi dijaki). Višji indeks pomeni več rabe računalnika v šoli.

Pogostost uporabe računalnika doma za šolsko delo (HOMSCH). Di-
jak na 4-stopenjski lestvici (1 = nikoli ali skoraj nikoli, 4 = vsak dan ali
skoraj vsak dan) ocenjuje, kako pogosto doma uporablja računalnik v
zvezi s šolo (na internetu išče informacije za šolsko delo; uporablja elek-
tronsko pošto za dopisovanje z drugimi dijaki o šolskem delu; uporablja
elektronsko pošto za stike s profesorji in oddajanje domačih nalog; po-
bira ali nalaga gradiva s spletne strani šole; na spletni strani pregleda šol-
ska obvestila). Višji indeks pomeni več domače rabe računalnika za šolo.

Indeks interpretacije literarnih tekstov (RFSINTRP) je indeks bral-
nih dejavnosti, ki jih dijak izvaja v učne namene. Dijak označi, kako po-
gosto je v zadnjem mesecu bral literarna dela, razlagal vzroke dogodkov
v besedilu, način obnašanja oseb v besedilu in namen besedila. Višji in-
deks pomeni več bralnih dejavnosti v učne namene.

Indeks uporabe tekstov z grafičnimi prikazi (RFSNCONT). Dijak
označi, kako pogosto je v zadnjem mesecu uporabljal besedila, ki vklju-
čujejo diagrame ali zemljevide, tabele ali grafe, iskal podatke z grafa, di-
agrama ali iz tabele ter opisoval organizacijo podatkov v tabeli ali grafu.
Višji indeks pomeni večjo uporabo tekstov z grafičnimi prikazi.

Indeks discipline v razredu (DISCLIMA). Dijak na 4-stopenjski le-
stvici (1 = nikoli ali zelo redko, 4 = pri vseh urah) odgovarja na postav-
ke, ki sprašujejo, kako pogosto se pri pouku slovenščine dogaja nedisci-
plina (dijaki ne poslušajo profesorja; v učilnici sta hrup in nered; profe-
sor mora dolgo čakati, da se dijaki umirijo; dijaki ne morejo dobro dela-
ti; ne začnejo delati še dolgo po začetku pouka). Višji indeks pomeni po-
gostejšo večjo disciplino v razredu.

Indeks zaznane učiteljeve spodbude pri bralnih aktivnostih (STI-
MREAD). Dijak na 4-stopenjski lestvici (1 = nikoli ali zelo redko, 4 =
pri vseh urah) odgovarja na postavke, ki sprašujejo, kako pogosto uči-
telj pri pouku slovenščine spodbuja dijake (zahteva, da pojasnijo pomen
besedila; z vprašanji spodbuja k boljšemu razumevanju besedila; jim da
dovolj časa, da razmislijo; priporoči v branje kakšno knjigo; jih spodbu-
ja, da izrazijo svoje mnenje o besedilu; jim pomaga povezati brane zgod-
be z njihovim življenjem; pokaže, kako informacije iz besedil nadgraju-
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88