Page 85 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 85
sekundarne analize rezultatov 
Tabela 18: Opisna statistika za preučevane nominalne spremenljivke.

V Tabeli 18 lahko vidimo, da so v klasični/splošni gimnaziji prevla-
dovala dekleta, medtem ko so fantje prevladovali v preostalih treh izo-
braževalnih programih, posebej v programu srednjega poklicnega izo-
braževanja.

Dijaki na splošno malo berejo. Kar 40 % dijakov ne bere za zabavo.
V srednjem poklicnem izobraževanju je takih dijakov čez 60 %, z viša-
njem ravni zahtevnosti izobraževalnega programa pa se niža tudi delež
dijakov, ki sploh ne berejo za zabavo, in viša delež tistih, ki berejo vsaj ne-
kaj časa na dan.

Glavnina dijakov je poročala, da imajo doma 26–100 knjig. To je
razmeroma nizka številka. Izobraževalni programi se med seboj razliku-
jejo po številu knjig, ki jih imajo dijaki doma. Za srednje poklicno izo-
braževanje so značilni višji deleži odgovorov pri kategorijah z nižjim šte-
vilom knjig (do 25), z višanjem ravni izobraževalnega programa pa se viša
tudi delež dijakov, ki so odgovorili z višjimi kategorijami.
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90