Page 77 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 77
undarne analize 
rezultatov

Povezanost nekaterih individualnih in socialnih
značilnosti slovenskih dijakov z njihovo bralno
pismenostjo

Sekundarna analiza podatkov raziskave PISA 2009 je bila izvedena
z namenom, da ugotovimo, katere od izbranih značilnosti posame-
znikov in njihovega okolja, ki so bile zajete v raziskavo PISA 2009, na-
povedujejo bralno pismenost pri slovenskih mladostnikih, starih 15 let.
V te namene smo izdelali model napovedovanja t. i. skupnega bralnega
dosežka slovenskih dijakov v raziskavi PISA 2009. Skupni bralni dose-
žek odraža raven splošne bralne pismenosti dijakov (raziskava sicer meri
tudi bralno pismenost na petih podpodročjih bralne pismenosti). V mo-
del smo vključili tiste individualne značilnosti slovenskih dijakov prvih
letnikov ter nekatere značilnosti njihovega družinskega in učnega oko-
lja, za katere je bilo v dosedanjih analizah (OECD, 2010b, c) ugotovlje-
no, da prispevajo k pojasnjevanju razlik med dijaki v bralni pismenosti.
Namen naše analize je bil ugotoviti, kakšen je pri pojasnjevanju dosežka
na PISI 2009 samostojen doprinos vsakega od njih.

Baza podatkov

Sekundarno smo analizirali podatke PISA 2009, in sicer samo pri
slovenskem vzorcu dijakov. Originalna baza podatkov o slovenskih di-
jakih (INT_Stu09_Dec10_SVN.sav) obsega podatke 6155 oseb, in sicer
njihove odgovore pri Vprašalniku za dijakinje in dijake (prevod in pri-
redba: Nacionalni center za raziskave PISA 2009, 2009; v nadaljevanju
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82