Page 38 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 38
 Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi pisa 2009
Dosežki učencev na testu bralne pismenosti so v raziskavi PISA oprede-
ljeni s pomočjo lestvice bralne pismenosti. Lestvica dosežkov bralne pi-
smenosti je sestavljena s pomočjo matematičnega modela teorije poja-
snjevanja odgovorov (IRT), v katerem se upošteva težavnost nalog (tj. od-
stotek učencev, ki so nalogo pravilno rešili) ter uspešnost učencev pri reše-
vanju teh nalog (tj. odstotek pravilnih odgovorov učenca). Na lestvici do-
sežkov bralne pismenosti, ki jo dobimo iz modela, mesto vsakega učen-
ca kaže na izraženost njegove bralne pismenosti, mesto vsake naloge pa
kaže na obseg bralne pismenosti v tej nalogi. Dosežek učenca na lestvici
ponazarja stopnjo verjetnosti, da bo učenec z določenih mestom (dosež-
kom) na lestvici pravilno odgovoril na vprašanje, ki je na istem mestu na
lestvici (zaradi svoje težavnosti) (glej shemo).

Slika 7: Lestvica bralnih dosežkov (prirejeno po Turner, 2009).
Dosežki na lestvicah v raziskavi PISA omogočajo primerjave med
dosežki učencev znotraj posamezne države ter med različnimi državami.
Lažje razumevanje, koliko učenci dejansko znajo, katere bralne kompe-
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43