Page 34 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 34
 Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi pisa 2009
Primer kompleksnega vprašanja izbirnega tipa, pri katerem mora uče-
nec izkazati sposobnost prepoznavanja specifičnih podatkov znotraj bese-
dila, je naslednji:
Tabela 6: Primer kompleksnega vprašanja izbirnega tipa 1 v raziskavi PISA
2009.

Kompleksno vprašanje izbirnega tipa se od vprašanja izbirnega tipa
razlikuje v tem, da ne zahteva od učenca le prepoznavanja točno določe-
nega podatka znotraj besedila, temveč se mora učenec jasno opredeliti do
več navedenih odgovorov, ki so v besedilu jasno navedeni. Izmed navede-
nih odgovorov je lahko tudi več pravilnih. Navedeni odgovori se znotraj
besedila ponavadi med seboj povezujejo, kar pomeni, da reševanje ome-
njenega vprašanja največkrat zahteva zelo natančno razumevanje bese-
dila in razločevanje več navedenih informacij ter odnosov med njimi.

Primer kompleksnega vprašanja izbirnega tipa, pri katerem mora
učenec izkazati sposobnost integracije in interpretacije besedila, pa izgle-
da takole:

Ob pomoči grafa ugotovi, ali vsaka izmed spodnjih trditev drži ali ne drži. Pri
vsaki trditvi obkroži »Drži« ali »Ne drži«.

Tabela 7: Primer kompleksnega vprašanja izbirnega tipa 2.

Vprašanja tega tipa se največkrat navezujejo na graf ali tabelaričen
prikaz podatkov. V teh primerih mora učenec izkazati sposobnost inter-
pretacije in povezovanja ločenih podatkov v smiselno celoto. Pri tem mu
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39