Page 32 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 32
 Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi pisa 2009
- vprašanje izbirnega tipa,
- kompleksno vprašanje izbirnega tipa,
- vprašanje zaprtega tipa,
- vprašanje odprtega tipa.
Znanja in kompetence, ki jih s pomočjo omenjenih tipov vprašanj ugo-
tavljamo, pa lahko strnemo v naslednje sklope:
- prepoznavanje in sposobnost poiskati specifične podatke znotraj bese-
dila,
- integracija in interpretacija,
- reflektiranje in evaluacija.
Vse tri omenjene sklope znanj ugotavljamo na vseh petih ravneh
bralne pismenosti s pomočjo zgoraj omenjenih tipov vprašanj. Tako npr.
z vprašanji izbirnega, zaprtega ali odprtega tipa ugotavljamo učenčevo
sposobnost integracije in interpretacije besedila na vseh petih ravneh
zahtevnosti bralne pismenosti. Enako velja za sklopa prepoznavanje in
sposobnost poiskati specifične podatke znotraj besedila in reflektiranje in
evaluacija besedila, le da so lahko znotraj teh sklopov uporabljeni dru-
gi tipi vprašanj.
Kot lahko razberemo iz Slike 6 spodaj, je največji odstotek vprašanj
(51,1 %) v raziskavi PISA 2009 namenjen ugotavljanju učenčevih spo-
sobnosti integracije in interpretacije besedila. Ugotavljanje sposobnosti
učenčevega prepoznavanja podatkov ter reflektiranja in vrednotenja be-
sedila pa je zastopano v manjši, a približno enaki meri (23,7 % in 25,2 %),

Slika 6: Delež vprašanj, ki merijo določeno bralno kompetenco.
V nadaljevanju navajamo primere posameznega tipa vprašanja in
sklop znanj, ki ga z določenim tipom vprašanja ugotavljamo.
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37