Page 30 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 30
 Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi pisa 2009
V nadaljevanju navajamo področja merjenja znotraj omenjenih vprašal-
nikov.

Področja merjenja znotraj vprašalnika za dijakinje in dijake

Teoretični okvir, na katerem temeljijo vprašalniki za dijakinje in di-
jake, zajema glavne akterje izobraževalnega sistema na nacionalni, šolski
ter individualni ravni, določene vidike produktivnosti izobraževalnega
sistema, procese poučevanja ter kontekstualne družbene pogoje učenja
in učnih dosežkov. Struktura elementov, ki predstavljajo izhodišča mer-
jenja znotraj vprašalnikov, je predstavljena v Tabeli 5.

Tabela 5: Izhodišča merjenja znotraj vprašalnikov.

Konceptualni okvir vprašalnikov tudi posebej opredeljuje pogoje, ki
v učni situaciji spodbujajo učenje in ki so zajeti znotraj vprašanj, ki meri-
jo dejavnike kakovostnega učnega procesa:
- zavedanje zahtevnosti učne situacije ter zavedanje potrebe po aktivnem

reševanju problema, zaznavanje učnih zahtev kot izziv;
- motiviranost in volja za reševanje zastavljenih nalog;
- povezovanje dane naloge s poprejšnjim znanjem, navadami in razpolo-

žljivimi spretnostmi;
- kognitivne operacije na različnih taksonomskih ravneh (od memorira-

nja do kompleksnejših miselnih procesov);
- uporaba metakognitivnih strategij učenja (postavljanje učnih ciljev ter

učnega načrta, uporaba strategij problemskega reševanja nalog, samoe-
valvacija itd.);
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35