Page 29 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 29
splošni oris raziskave in dosežkov na mednarodni ravni 
z z M – mathematics). Same naloge in njihovo zaporedje znotraj klastrov
se ne spreminja, spreminjajo se le klastri ter njihovo zaporedje znotraj de-
lovnih zvezkov. Posamezen klaster tvori od 4 do 8 nalog, poznamo pa 14
različnih klastrov: 8 iz branja, 4 iz naravoslovja in 4 iz matematike.

Za delovne zvezke UH obstajajo trije posebni klastri nalog, za vsa-
ko področje merjenja po en klaster. Delovni zvezek UH je za vse dija-
ke oz. učence enak in ga tvorijo omenjeni trije klastri z manjšim števi-
lom nalog.

Celoten nabor nalog v raziskavi PISA 2009 je vključeval 29 bralnih
nalog, 25 matematičnih nalog ter 18 naravoslovnih nalog. Izmed 29 na-
log s področja branja jih je bilo 8 povezovalnih nalog iz prejšnjih ciklov,
21 nalog pa je bilo konstruiranih na novo. Vse naloge s področja mate-
matike in naravoslovja so bile povezovalne naloge, uporabljene v prete-
klih ciklih raziskave. Tabela 4 prikazuje omenjeni nabor nalog v raziska-
vi PISA 2009.

Tabela 4: Nabor nalog v raziskavi PISA 2009.

Vprašalniki

V raziskavi PISA 2009 so bili uporabljeni naslednji vprašalniki:
- vprašalnik za srednje šole,
- vprašalnik za osnovne šole,
- vprašalnik za dijakinje in dijake ,
- vprašalnik za dijakinje in dijake UH,
- vprašalnik za učenke in učence.

Vprašalnik za osnovne šole je bil identičen vprašalniku za srednje
šole, le da je namesto termina »dijak-/inja« naveden termin »učenec/-
ka«, namesto besedne zveze »srednja šola« pa je uporabljena besedna
zveza »osnovna šola«. Enako je tudi pri vprašalniku za učenke in učen-
ce, ki je identičen vprašalniku za dijakinje in dijake.

Vprašalnik za dijakinje in dijake UH in delovni zvezek UH sta in-
štrumenta, ki sta bila uporabljena v primeru krajše (enourne) izvedbe,
pri učencih s posebnimi potrebami.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34