Page 27 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 27
splošni oris raziskave in dosežkov na mednarodni ravni 

me, ki je poenotena v vseh sodelujočih državah. Za vsako področje mer-
jenja je potrebno pripraviti ločeno kodirno shemo.

Kontakti s šolami

Prvi stik s šolami je s strani nacionalnega centra vzpostavljen z rav-
natelji, ki so seznanjeni z osnovnimi informacijami o raziskavi. Ko se
pridobi njihovo soglasje za sodelovanje, na šoli izberejo koordinatorja.
To je ključna oseba, ki z nacionalnim centrom sodeluje ves čas, od pri-
prave vzorcev do same izvedbe, prav tako pa pomaga pri usklajevanju do-
ločenih informacij ob pripravi nacionalne baze podatkov, v kolikor je to
potrebno.

Ker mora izvedba raziskave potekati enotno in natančno po navodi-
lih, se za koordinatorje pripravi izobraževalna srečanja, kjer so seznanje-
ni z vsemi podrobnostmi.

Priprava vzorca učencev

Prva naloga koordinatorjev je priprava seznama vseh učencev, ki
ustrezajo kriterijem ciljne populacije. Iz tega seznama se s pomočjo pose-
bej izdelanega programa izbere vzorec učencev. Iz programov splošne oz.
klasične gimnazije je vzorčenih po 30 dijakov, iz vseh preostalih progra-
mov na šoli pa po 25. V kolikor je ustreznih dijakov oz. učencev manj, so
izbrani vsi 15-letniki na šoli.

Izvedba raziskave na šolah

Sama raziskava na terenu traja 6 tednov. To pomeni, da znotraj vna-
prej določenega termina na šolah potekajo izvedbe raziskave na vnaprej
dogovorjen dan.

Izvajalec se že uro pred samo izvedbo raziskave sestane s koordina-
torjem na šoli, da še zadnjič uskladita potrebne informacije glede učen-
cev ter se pogovorita o poteku in drugih podrobnostih. Potrebno je pri-
praviti tudi prostor.

Tudi časovni razpored posameznih delov same izvedbe raziskave je
vnaprej znan in natančno določen in mora potekati v vseh sodelujočih
državah enotno. Celotna izvedba traja skupaj približno 3 ure in 15 mi-
nut. Tudi za izvajalce na šolah se pripravi posebna izobraževalna sreča-
nja, kjer prejmejo vsa potrebna gradiva in so seznanjeni z načinom dela.

Nenapovedano potekajo na terenu kontrole kvalitete izvedb, tako s
strani nacionalnega centra kot tudi mednarodnega.

Kodiranje nalog in kodiranje poklicev

Naloge, ki jih učenci rešujejo vsebujejo več različnih tipov vprašanj,
eden izmed njih so vprašanja odprtega tipa. Odgovorom na vprašanja
te vrste je potrebno dodeliti ustrezne kode s pomočjo skrbno izdelanih
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32