Page 109 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 109
ošni zaključki 
in pedagoške
implikacije

Vprojektu analize učnih, motivacijskih in socialnih dejavnikov
pojasnjevanja bralnih dosežkov v raziskavi PISA 2009 so bili ci-
lji naslednji:
1. priprava opisa temeljnih značilnosti raziskave PISA na mednarodni

ravni (cilji in cikli raziskave, tehnični standardi izvedbe, kriteriji cilj-
ne populacije raziskave) in temeljnih značilnosti ter postopkov izvedbe
raziskave PISA v Sloveniji (vzorec v Sloveniji, faze pridobivanja podat-
kov, opis inštrumentarija, opis nalog);
2. analiza rezultatov PISA 2009 na mednarodni in nacionalni ravni;
opis in pojasnitev rezultatov statističnih analiz PISA 2009 na podro-
čju bralnih aktivnosti, motivacije za branje, učnih strategij ter značil-
nosti učnega okolja, ki temeljijo na že opravljenih analizah PISA 2009
(OECD, 2010a, b, c, č);
3. sekundarne analize podatkov raziskave PISA 2009, s posebnim pou-
darkom na opisni analizi podatkov, ki so bili zbrani na vzorcu dijakov
prvega letnika, ter pripravi, analizi in interpretaciji modela napovedi
bralnih dosežkov z nekaterimi demografskimi spremenljivkami (spol,
izobraževalni program, SES), indeksi bralne motivacije, indeksi učnih
in metakognitivnih strategij ter indeksi učnega okolja.
V raziskavi PISA je bralna pismenost opredeljena v smislu učenčeve
sposobnosti razumevanja in uporabe pisnega besedila za doseganje dolo-
čenih namenov. Pri tem PISA meri ne le sposobnost razumevanja bese-
dila, temveč tudi njegovo uporabo pri oblikovanju lastnega razmišljanja
in izkušenj. Nivo bralne pismenosti je opredeljen glede na posamezniko-
vo obvladovanje različnih oblik besedila (kontinuirano in nekontinuira-
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114