Page 20 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 20
Nacionalni imaginariji – Literarni imaginariji
❙ tem bo posameznik s svojim individualnim tokom pred-
stav v vsakem trenutku lahko deloma prekrojil privzete
Stuart Hall in družbeno instituirane smisle oziroma (parcialno) identi-
Paul DuGay: teto in s tem pravzaprav prekrojil celotno (družbeno) sim-
bolno logiko.
krog kultu-
re. Tvorba po- Če je že Raymond Williams zatrjeval, da je kultu-
menov v kul- ra vselej selekcija in organizacija družbe, in zato pravza-
turi nastaja v prav označevalni sistem,15 Castoriadis pokaže, da je ta sis-
sovisnosti od tem zares kompleksen, hkrati enovit in spremenljiv. Do
vseh petih de- podobnih zaključkov sta, izhajajoč iz Williamsove šole,
javnikov: pro- prišla teoretika kulturnih študijev Stuart Hall in Paul du
Gay, ki kulturo ravno tako razumeta kot način organi-
dukcije, po- zacije vseh možnih »pomenov in protipomenov, ki krožijo
trošnje, regu- znotraj družbe in njenih različnih skupin«,16 Hall pa kul-
lacije, repre- turo celo opredeli kot skupek vzajemnih pomenov, potreb-
nih za komunikacijo v skupini.17 Tudi v takšnem krože-
zentacije in nju pomenov med tvorbo, identifikacijami, distribucijo in
identifikacije. predstavljanjem je predpostavljena njihova hkratna enovi-
Risba je pov- tost in spremenljivost. A Castoriadisov model morda bo-
zeta iz knjige lje, zlasti pa bistveno drugače od kulturnih študijev odgo-
varja na vprašanje notranje potrebe po organizaciji družbe.
obeh avtor-
jev Du Gay, 15 Raymond Williams, Navadna kultura: izbrani spisi (Ljubljana: Studia Humani-
Paul, in Stu- tatis, 2005), 45 isl., 186, 206 isl.
art Hall. Do-
ing cultural stu- 16 Paul Du Gay in Stuart Hall, Doing cultural studies: the story of the Sony Walkman
dies: the story of (London: Sage; The Open University, 1997), 3, 12.
the Sony Walk-
man. London: 17 Stuart Hall, Representation: cultural representations and signifying practices (Lon-
don: Sage; The Open University, 1997), 2 isl.
Sage; The
Open Uni-
versity, 1997.
❙ tem bo posameznik s svojim individualnim tokom pred-
stav v vsakem trenutku lahko deloma prekrojil privzete
Stuart Hall in družbeno instituirane smisle oziroma (parcialno) identi-
Paul DuGay: teto in s tem pravzaprav prekrojil celotno (družbeno) sim-
bolno logiko.
krog kultu-
re. Tvorba po- Če je že Raymond Williams zatrjeval, da je kultu-
menov v kul- ra vselej selekcija in organizacija družbe, in zato pravza-
turi nastaja v prav označevalni sistem,15 Castoriadis pokaže, da je ta sis-
sovisnosti od tem zares kompleksen, hkrati enovit in spremenljiv. Do
vseh petih de- podobnih zaključkov sta, izhajajoč iz Williamsove šole,
javnikov: pro- prišla teoretika kulturnih študijev Stuart Hall in Paul du
Gay, ki kulturo ravno tako razumeta kot način organi-
dukcije, po- zacije vseh možnih »pomenov in protipomenov, ki krožijo
trošnje, regu- znotraj družbe in njenih različnih skupin«,16 Hall pa kul-
lacije, repre- turo celo opredeli kot skupek vzajemnih pomenov, potreb-
nih za komunikacijo v skupini.17 Tudi v takšnem krože-
zentacije in nju pomenov med tvorbo, identifikacijami, distribucijo in
identifikacije. predstavljanjem je predpostavljena njihova hkratna enovi-
Risba je pov- tost in spremenljivost. A Castoriadisov model morda bo-
zeta iz knjige lje, zlasti pa bistveno drugače od kulturnih študijev odgo-
varja na vprašanje notranje potrebe po organizaciji družbe.
obeh avtor-
jev Du Gay, 15 Raymond Williams, Navadna kultura: izbrani spisi (Ljubljana: Studia Humani-
Paul, in Stu- tatis, 2005), 45 isl., 186, 206 isl.
art Hall. Do-
ing cultural stu- 16 Paul Du Gay in Stuart Hall, Doing cultural studies: the story of the Sony Walkman
dies: the story of (London: Sage; The Open University, 1997), 3, 12.
the Sony Walk-
man. London: 17 Stuart Hall, Representation: cultural representations and signifying practices (Lon-
don: Sage; The Open University, 1997), 2 isl.
Sage; The
Open Uni-
versity, 1997.