Page 174 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 174
Nacionalni imaginariji – Literarni imaginariji
va britanske družbe in da se ne odmakne od značilne-
ga kolonialističnega razumevanja poselitve nove dežele.
Izraziti pomisleki, s katerimi Jackel nasprotuje Hughe-
su, so: pomanjkanje zanimanja za posebnost pokrajine
Nove Škotske, intelektualna podrejenost, ki je najbolje
vidna v himnični hvalnici Veliki Britaniji tik pred kon-
cem pesnitve, nezmožnost resnega premisleka družbe-
nih in ekonomskih vprašanj kolonizacije ter kolonial-
na mentaliteta, ki naj bi bila vidna v nezmožnosti sa-
mokritike.33
Prav zaradi vsebinske in tehnopoetske imitativno-
sti Goldsmitha ni smiselno obravnavati drugače kot v
okviru zabeleževanja prednacionalnega slovstva. To
prepričanje podkrepljuje vsaj še nekaj dejstev. Merkan-
tilistična vizija, na katero v zvezi s predkonfederacijski-
mi pesnitvami opozarja C. D. Mazoff in v skladu s ka-
tero je pokrajina le ovira pri ekonomskem izkoriščanju
narave,34 prevlada Lockove pravne definicije posesti na-
sproti naravnemu pravu Indijancev, na katero opozar-
ja Bentley, in tipična razsvetljenska vizija obvladova-
nja narave kažejo na tradicionalno kolonialno razume-
vanje osvajanja, ki ga je treba razumeti v okviru teze o
superiornosti evropske nad staroselskimi kulturami in
naravo. Na ta način Vznikajoča vas deluje le kot eden od
virov, britansko rojalistični, namesto kot preplet mito-
loških oziroma repertoarnih odzivov, ki bi bili temelj
kanadske imaginacije. Pesnitev (»long poem«) je, kot
zatrjuje Bentley, pri »predkonfederacijskih« pesnikih
omejena na »poveličevanje kolonialnih zmag in dosež-
kov«. Goldsmithova vizija torej noče biti vir nove ka-
nadske imaginacije, marveč presajevanje britanske tra-
dicije na nova tla.
33 Jackel, Goldsmith’s Rising.
34 Mazoff, Strategies of Colonial Legitimation in the Early Canadian Long Poem.
va britanske družbe in da se ne odmakne od značilne-
ga kolonialističnega razumevanja poselitve nove dežele.
Izraziti pomisleki, s katerimi Jackel nasprotuje Hughe-
su, so: pomanjkanje zanimanja za posebnost pokrajine
Nove Škotske, intelektualna podrejenost, ki je najbolje
vidna v himnični hvalnici Veliki Britaniji tik pred kon-
cem pesnitve, nezmožnost resnega premisleka družbe-
nih in ekonomskih vprašanj kolonizacije ter kolonial-
na mentaliteta, ki naj bi bila vidna v nezmožnosti sa-
mokritike.33
Prav zaradi vsebinske in tehnopoetske imitativno-
sti Goldsmitha ni smiselno obravnavati drugače kot v
okviru zabeleževanja prednacionalnega slovstva. To
prepričanje podkrepljuje vsaj še nekaj dejstev. Merkan-
tilistična vizija, na katero v zvezi s predkonfederacijski-
mi pesnitvami opozarja C. D. Mazoff in v skladu s ka-
tero je pokrajina le ovira pri ekonomskem izkoriščanju
narave,34 prevlada Lockove pravne definicije posesti na-
sproti naravnemu pravu Indijancev, na katero opozar-
ja Bentley, in tipična razsvetljenska vizija obvladova-
nja narave kažejo na tradicionalno kolonialno razume-
vanje osvajanja, ki ga je treba razumeti v okviru teze o
superiornosti evropske nad staroselskimi kulturami in
naravo. Na ta način Vznikajoča vas deluje le kot eden od
virov, britansko rojalistični, namesto kot preplet mito-
loških oziroma repertoarnih odzivov, ki bi bili temelj
kanadske imaginacije. Pesnitev (»long poem«) je, kot
zatrjuje Bentley, pri »predkonfederacijskih« pesnikih
omejena na »poveličevanje kolonialnih zmag in dosež-
kov«. Goldsmithova vizija torej noče biti vir nove ka-
nadske imaginacije, marveč presajevanje britanske tra-
dicije na nova tla.
33 Jackel, Goldsmith’s Rising.
34 Mazoff, Strategies of Colonial Legitimation in the Early Canadian Long Poem.