Page 113 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 113
Poskus s slovenskim utemeljitvenim mitom
se potemtakem ohranjala notranja identifikacijska nestabilnost in speci-
fičen način reševanja tega položaja, ki je povezan na eni strani z elegiz-
mom, resignacijo, zgolj kulturnim udejstvovanjem in na drugi strani z
nezmožnostjo dejanskega uporniškega delovanja navzven. Tako kot je
to veljalo navznoter, je potlačitev tudi navzven v največji meri onemo-
gočila tveganje odprtega soočanja z drugimi identifikacijami ali z dru-
gimi dejavniki moči.
Takšna identifikacijska narativa se tudi spričo pomanjkljive diferen-
ciacije namesto na časovno identifikacijo pogosto naslanja na predmo-
derno prostorsko vez in skladno s tem na ljudstvo namesto na moder-
no pojmovan narod; zato tudi narod predstavlja pretežno kot kulturni,
ne pa kot politični subjekt. In še več, kulturni subjekt je omejen na raz-
čiščevanje odnosov navznoter, ne pa na opredeljevanje svojih odnosov
navzven. To pa ima vsaj eno šibkost: teži k namernemu zanemarjanju sa-
moogledovanja v drugem, ki ne glede na to, ali je v identifikaciji potlače-
no ali priznano, bistveno vpliva na narativno identiteto.
se potemtakem ohranjala notranja identifikacijska nestabilnost in speci-
fičen način reševanja tega položaja, ki je povezan na eni strani z elegiz-
mom, resignacijo, zgolj kulturnim udejstvovanjem in na drugi strani z
nezmožnostjo dejanskega uporniškega delovanja navzven. Tako kot je
to veljalo navznoter, je potlačitev tudi navzven v največji meri onemo-
gočila tveganje odprtega soočanja z drugimi identifikacijami ali z dru-
gimi dejavniki moči.
Takšna identifikacijska narativa se tudi spričo pomanjkljive diferen-
ciacije namesto na časovno identifikacijo pogosto naslanja na predmo-
derno prostorsko vez in skladno s tem na ljudstvo namesto na moder-
no pojmovan narod; zato tudi narod predstavlja pretežno kot kulturni,
ne pa kot politični subjekt. In še več, kulturni subjekt je omejen na raz-
čiščevanje odnosov navznoter, ne pa na opredeljevanje svojih odnosov
navzven. To pa ima vsaj eno šibkost: teži k namernemu zanemarjanju sa-
moogledovanja v drugem, ki ne glede na to, ali je v identifikaciji potlače-
no ali priznano, bistveno vpliva na narativno identiteto.