Page 61 - Darko Štrajn, Umetnost v realnosti, Dissertationes 18
P. 61
Intelektualni habitus v mestu
❙4 oboki, z razpokami v apnencu, jamami,
Gustave Caillebote, La place de katakombami, ki so rasle vse od ranih sre-
dnjeveških stoletij«.9
L‘Europe v dežju, 1877.
Benjaminova besedila v vsej svoji edin-
stvenosti opisujejo urbane prostore, »eli-
tno« in množično percepcijo arhitekture
ter dešifrirajo urbanost s pomočjo poezije.
Benjaminu to uspeva predvsem zato, ker so
njegova besedila inherentno govorica urba-
nosti. Zunaj konteksta urbanosti je ta po-
ezija nerazumljiva. Ampak iz razlogov, ki
bodo postali vidnejši nekoliko kasneje, je
treba poudariti, da Benjaminovo pisanje si-
cer opredeljuje razsežnosti urbanosti v uvi-
du, ki prestopa omejitve njegovega časa in
prostora, vendar pa je vzniknil iz realnosti
industrijske družbe.
Benjamin je v ustrezni fragmenatrni
formi, ki ni nujno samo posledica tega, da
9 Benjamin, Walter. Das Passagen-Werk. Gesammelte
Schriften B V. Frankfurt/M: Suhrkamp, 1991, 137.
❙4 oboki, z razpokami v apnencu, jamami,
Gustave Caillebote, La place de katakombami, ki so rasle vse od ranih sre-
dnjeveških stoletij«.9
L‘Europe v dežju, 1877.
Benjaminova besedila v vsej svoji edin-
stvenosti opisujejo urbane prostore, »eli-
tno« in množično percepcijo arhitekture
ter dešifrirajo urbanost s pomočjo poezije.
Benjaminu to uspeva predvsem zato, ker so
njegova besedila inherentno govorica urba-
nosti. Zunaj konteksta urbanosti je ta po-
ezija nerazumljiva. Ampak iz razlogov, ki
bodo postali vidnejši nekoliko kasneje, je
treba poudariti, da Benjaminovo pisanje si-
cer opredeljuje razsežnosti urbanosti v uvi-
du, ki prestopa omejitve njegovega časa in
prostora, vendar pa je vzniknil iz realnosti
industrijske družbe.
Benjamin je v ustrezni fragmenatrni
formi, ki ni nujno samo posledica tega, da
9 Benjamin, Walter. Das Passagen-Werk. Gesammelte
Schriften B V. Frankfurt/M: Suhrkamp, 1991, 137.