Page 31 - Darko Štrajn, Umetnost v realnosti, Dissertationes 18
P. 31
ovi recepcije Benjamina
Preden preidemo k našim lastnim skle- ❙2
pom, si poglejmo nekaj primerov interpre- Film, izum bratov Lumiere,
tacije koncepta avre. Kot vemo, je ta kon- je spremenil kulturo.
cept močno vplival na sodobne teorije, ki
se ukvarjajo s fenomenom kulture – torej
množične kulture ter kulture nasploh in
torej njegov pomen presega tisti vidik, ki
ožje zadeva estetiko, a prav zato, ker tako
odločilno zadeva estetiko, je z neizmerlji-
vimi posledicami zadel razsežnost realno-
sti. Najmanj, kar lahko rečemo, je to, da
ta vpliv kaže za kako ključni in pomemb-
ni koncept gre. Seveda ima, tako kot veči-
na spisov Benjaminovega opusa, tudi kon-
cept avre svojo zgodovino raznolikih učin-
kov, katerih avtor sam ni predvideval. Če si
smemo dovoliti tako ugibanje, bi lahko re-
kli, da se je avtorju samemu njegova analiza
je vidno, da je Benjamin anticipiral družbo, ki jo največji
teoretski sociologi 20. stoletja (npr. Bourdieu, Beck, Gid-
dens) poimenujejo »refleksivna družba«.
Preden preidemo k našim lastnim skle- ❙2
pom, si poglejmo nekaj primerov interpre- Film, izum bratov Lumiere,
tacije koncepta avre. Kot vemo, je ta kon- je spremenil kulturo.
cept močno vplival na sodobne teorije, ki
se ukvarjajo s fenomenom kulture – torej
množične kulture ter kulture nasploh in
torej njegov pomen presega tisti vidik, ki
ožje zadeva estetiko, a prav zato, ker tako
odločilno zadeva estetiko, je z neizmerlji-
vimi posledicami zadel razsežnost realno-
sti. Najmanj, kar lahko rečemo, je to, da
ta vpliv kaže za kako ključni in pomemb-
ni koncept gre. Seveda ima, tako kot veči-
na spisov Benjaminovega opusa, tudi kon-
cept avre svojo zgodovino raznolikih učin-
kov, katerih avtor sam ni predvideval. Če si
smemo dovoliti tako ugibanje, bi lahko re-
kli, da se je avtorju samemu njegova analiza
je vidno, da je Benjamin anticipiral družbo, ki jo največji
teoretski sociologi 20. stoletja (npr. Bourdieu, Beck, Gid-
dens) poimenujejo »refleksivna družba«.