Page 406 - Igor Ž. Žagar in Anej Korsika (ur.), (Pre)drzna Slovenija, Digitalna knjižnica, Documenta 4
P. 406
dni list Republike Slovenije 10.2.12 15:51

intenzivnih panogah, zlasti storitvah (72% povpre
ja EU), po intenzivnosti uvajanja novih re itev in proizvodov na trg (67% povpre
ja) ter po deleu visokotehnolo kih storitev v
izvozu (43% povpre
ja).

Hkrati lahko drava naredi mnogo ve
pri razvoju trgov oziroma politik na strani povpra evanja, ki imajo u
inek na inovacije. Eden izmed instrumentov, ki doslej ni bil ustrezno
izkori
en, so »inovativna in zelena« javna naro
ila.

Slovensko gospodarstvo je brez zadostnega notranjega trga, kar mo
no omejuje razvoj novih izdelkov in tehnologij. Zato je za hitro rast inovativnih podjetij treba u
inkoviteje
spodbujati internacionalizacijo poslovanja, povezovanje in mreenje zunaj nacionalnih okvirov ter izpopolnitev drugih instrumentov za krepitev mednarodnega sodelovanja.

Cilj

Glavni cilj je hitrej a rast inovativnih podjetij, in sicer:

1. Izbolj ati sistem dostopa do kapitala in virov financiranja za inovativna podjetja

Z usmerjanjem javnih sredstev po finan
nih institucijah bomo krepili vire za lastni ko in dolni ko financiranje razvojnih projektov podjetij (poglavje 5.1). Za za
etni razvoj in
hitro rast inovativnih podjetij je zlasti pomembno lastni ko financiranje, ki poleg kapitala prina a znanje, trne povezave in dostop do mednarodnih verig vrednosti.
e vzpostavljeni
sklad tveganega kapitala, ki spodbuja razvoj in nalobe zasebnih skladov, bomo e okrepili, tako da bo dejavneje vplival na razvoj trga tveganega kapitala v Sloveniji s
privabljanjem tujih specializiranih skladov, spodbujanjem sovlaganja in krepitvijo povezav z mednarodnim trgom.

2. Nameniti posebno pozornost skupini hitro rasto
ih podjetij

Posebno pozornost bomo namenili podjetjem, ki izkazujejo monost za mednarodni preboj in hitro rast.

Vzpostavili bomo odprt sistem podpore strate kim raziskovalno-razvojnim projektom za izdelke in storitve novih generacij ter krepitev njihovega poloaja na trgu. Obstoje
i
sistem spodbud za izvajanje strate kih raziskovalno-razvojnih projektov podjetij ali skupin podjetij namre
ni prilagojen dejanskim potrebam. Zato bo uveden odprt program, ki bo
omogo
al hitro in sprotno odzivanje na prepoznane prilonosti za tehnolo ki preboj podjetij oziroma skupin podjetij z novimi re itvami oziroma proizvodi na globalnih trgih. Ukrep
bo tesno povezan z ukrepi industrijske politike za prepoznavanje prilonosti v posameznih sektorjih ali podro
jih konvergen
nih tehnologij ter z ukrepi za prepoznavanje in podporo
prednostnim podro
jem, ki so predstavljena v poglavju 3.3. Podpora hitro rasto
im podjetjem ima tudi ir e sinergijske u
inke v povezovanju z drugimi podjetji, dobavitelji in
lokalnimi partnerji.

3. Pospe evati sistemske ukrepe za razvoj trga z inovativnimi javnimi naro
ili

Drava lahko z javnimi naro
ili omogo
i razvoj in preizku anje novih izdelkov in storitev na nacionalnem trgu (t. i. projekti flagship), s tem pa pospe i razvoj novih izdelkov,
storitev ali procesov na globalnem trgu in tako bistveno prispeva k hitrej i rasti inovativnih podjetij. Javna naro
ila so s tega vidika e zlasti pomembna pri re evanju drubenih
izzivov – staranje prebivalstva, ravnanje z okoljem, obnovljivi viri energije ipd.

Pripravili bomo akcijski na
rt in sistem za uvajanje inovativnih javnih naro
il na vseh ravneh, ki bosta podjetjem omogo
ala razvoj in uvedbo inovativnih re itev na trg. V sistem
javnih naro
il bomo vnesli zasnovo demonstracije in preizku anja, s
imer bomo pospe ili tudi uvajanje novih re itev v sistemu standardizacije in tehni
ne zakonodaje. Analize
kaejo, da je za pove
evanje inovativnosti sistem standardov enako pomemben kot sistem varovanja pravic intelektualne lastnine. Ta vidik je nezanemarljiv, saj demonstracijski
projekti omogo
ajo vklju
evanje podjetij, zlasti malih in srednje velikih v postopke standardizacije in hkrati uveljavlja vse pomembnej i model inoviranja z vidika kon
nega
uporabnika, hkrati pa prispeva k uveljavljanju slovenskega znanja na ir em trgu.

4. Krepiti mednarodno razvojno in poslovno sodelovanje

Trg za podjetja je globalen, zato bo poseben poudarek namenjen njihovemu vklju
evanju v mednarodne odprte inovacijske sisteme oziroma mednarodne verige vrednosti. To
se navezuje zlasti na podporo podjetjem pri vstopanju v mednarodne verige, sodelovanje v mednarodnih projektih in krepitev njihovih sposobnosti za konkuren
en nastop z
uvajanjem zahtevanih standardov, potrebnih organizacijskih sprememb in znanja.

Mednarodno raziskovalno-razvojno sodelovanje je odli
en vir za dostop do najnovej ega znanja ter za vklju
evanje v najnaprednej e mree in konzorcije, zato ga je treba e
naprej in e mo
neje podpirati, z vklju
evanjem najbolj ih javnih in zasebnih organizacij v industrijske mednarodne projekte, tudi s financiranjem prisotnosti v dogodkih, ki
omogo
ajo dostop do strate kih informacij, odlo
itev in udelebe. Poleg mednarodnega sodelovanja je treba spodbujati meddisciplinarne industrijske projekte, ki ponujajo nove
monosti in razli
ne mehanizme povezovanja podjetij.

5. Ustvarjati spodbudno zakonodajno okolje

Ob dolo
anju prednostnih nalog bomo med drugim z mednarodnih lestvic konkuren
nosti prepoznali dejavnike, ki so klju
ni za uspe no rast nacionalnega sistema inovacij, in
jim namenili e posebno pozornost, tudi tistim, ki so klju
ni zaviralci. To je za rast podjetij klju
nega pomena. V tem okviru so zlasti pomembni zakonodaja za gospodarske drube,
delovnopravna in dav
na zakonodaja ter standardizacija in tehni
ni predpisi. Uveljavljali bomo ugodnej o obravnavo podjetij ob prehodu v naslednji velikostni razred, ki ima v
spreminjajo
em se poslovnem okolju e toliko ve
ji pomen.

Ukrepi

+----+---------------+---------------+----------+---------------+

| | Kljuni | | | Izbrani |

| | podroni cilj | | | kazalnik |

| | | | | s ciljnimi |

| | | | | vrednostmi |

+----+---------------+---------------+----------+---------------+

| |Poveati rast | | |tevilo hitro |

| |in dinamiko | | |rastoih malih |

| |razvoja | | |in srednje |

| |inovativnih | | |velikih |

| |malih in | | |inovativnih |

| |srednje velikih| | |podjetij |

| |podjetij | | |(neobstoje v |

| | | | |2011) |

+----+---------------+---------------+----------+---------------+

|| Ukrep | Nosilec | Rok | Kazalnik |

+----+---------------+---------------+----------+---------------+

|59 |Izboljanje |Vlada RS |2011–2020 |Vlaganje |

| |dostopa do |(gospodarstvo) | |tveganega |

| |virov | | |kapitala kot % |

| |financiranja in| | |BDP |

| |nadaljnji | | |Dele dr avnih |

| |razvoj trga | | |sredstev v |

| |tveganega | | |celotnem |

| |kapitala | | |tveganem |

http://www.uradni-list.si/1/content?id=103975 Page 24 of 36


   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411