Page 408 - Igor Ž. Žagar in Anej Korsika (ur.), (Pre)drzna Slovenija, Digitalna knjižnica, Documenta 4
P. 408
dni list Republike Slovenije 10.2.12 15:51

2. Spodbude za razvoj in uvajanje novih izdelkov, storitev in trgov

Spodbujanje razvoja in hitrej ega uvajanja novih izdelkov, storitev in razvoja novih trgov vklju
uje ukrepe za podporo komercializaciji znanja, kar je prepoznano kot ena
bistvenih pomanjkljivosti v sedanjem sistemu podpore raziskavam in razvoju. Gre za neposredne spodbude za razvoj in oblikovanje proizvodov ter posredne finan
ne in fiskalne
spodbude za njihovo trno preverjanje in uvajanje. Z javnimi naro
ili, ki vklju
ujejo inovacije, se pospe i uvajanje novih re itev, tako pa ustvarjanje povpra evanja. Preverjeni bosta
monost in u
inkovitost uvedbe dodatnih dav
nih spodbud za razvoj in uvajanje novih proizvodov (dav
ne po
itnice).

3. Spodbujanje internacionalizacije

Inovativnost in internacionalizacija podjetij sta dve medsebojno tesno povezani determinanti rasti in konkuren
nosti. Internacionalizacija in uspe en nastop na tujih trgih je
pogojena z inovacijsko sposobnostjo podjetij. In obratno, delovanje na tujih trgih in povezovanje v mednarodnih verigah krepi inovacijsko sposobnost podjetij. Izdelan bo pregled
ukrepov razvojne politike na podro
ju internacionalizacije, konkuren
nosti in inovativnosti ter izdelana celovit program ukrepov , ki podpirajo oboje in s katerimi lahko doseemo
sinergijske u
inke. Ukrepi bodo usmerjeni na spodbujanje internacionalizacije, vhodnih investicij, ki prina ajo znanja in mednarodne povezave za nastop podjetij na globalnih trgih
ter izhodnih investicij slovenskih podjetij, ki krepijo njihovo tehnolo ko in inovacijsko sposobnost. Vzpostavljena bo tudi tesnej a povezava s programi mednarodnega razvojnega
sodelovanja.

4. Spodbude za ve
anje inovativnosti v storitvah

Storitve so tesno vpete v pove
anje konkuren
nosti preostalih delov gospodarstva in javnega sektorja. Posebno vlogo pri tem imajo na znanju temelje
e storitve, ki horizontalno
pospe ujejo inoviranje v gospodarstvu in javnem sektorju. Tehnolo ke inovacije imajo pri storitvah sicer majhno vlogo, ve
jo imajo netehnolo ke v mnogih industrijah, e posebno
tistih z zelo visoko dodano vrednostjo, ki so medsebojno komplementarne (npr. farmacija, IKT). Mehanizmi in spodbude (obstoje
e in nove) za pospe evanje inoviranja bodo zato
prilagojeni tako, da jih bodo lahko bolj izkori
ala storitvena podjetja oziroma podjetja na splo no za spodbujanje tehnolo kih in netehnolo kih inovacij. Predvsem bomo
pospe evali razvoj storitev v tehnolo kih panogah, s katerimi smo sposobni razvijati trajnej o in dolgoro
nej o konkuren
nost.

5. Uveljaviti in podpirati za
ito in upravljanje pravic intelektualne lastnine v zasebnem sektorju

Neopredmetena sredstva podjetij in pomanjkljivo upravljanje intelektualne lastnine so velike neizkori
ene monosti za ve
anje konkuren
nosti in ustvarjanje vi je dodane
vrednosti. Pravico intelektualne lastnine, za
ito in predvsem uveljavljanje bomo spodbujali pred poslovnim interesom, vklju
no s popolnim mednarodnim preizkusom.

Ukrepi

+---+--------------------+--------------+------+----------------+

| |Kljuni podroni | | | Izbrani |

|| cilj | | | kazalniki |

|| | | | s ciljnimi |

|| | | | vrednostmi |

+---+--------------------+--------------+------+----------------+

| |Dvig inovacijske | | |Intenzivnost |

| |sposobnosti | | |inoviranja |

| |podjetij za | | |Dele podjetij, |

| |poveanje | | |ki so uvedla |

| |mednarodne | | |tehnoloko ali |

| |konkurennosti | | |netehnoloko |

| |slovenskega | | |inovacijo, med |

| |gospodarstva | | |vsemi podjetji |

|| | | |Dele prodaje |

|| | | |proizvodov, |

|| | | |novih za |

|| | | |podjetje, in |

|| | | |proizvodov, |

|| | | |novih za trg, v |

|| | | |celotni prodaji |

|| | | |Produktivnost |

|| | | |Dodana vrednost |

|| | | |na zaposlenega |

|| | | |Tr na uspenost |

|| | | |Dele izvoza |

|| | | |proizvodov |

|| | | |visoke in |

|| | | |srednje visoke |

|| | | |tehnologije v |

|| | | |celotnem izvozu |

+---+--------------------+--------------+------+----------------+

|| Ukrep | Nosilec | Rok | Kazalnik |

+---+--------------------+--------------+------+----------------+

|64 |Podpora |Vlada RS |2011– |Dele podjetij, |

| |podjetjem pri |(gospodarstvo)| 2020 |ki so uvedla |

| |pripravi in | | |tehnoloke in |

| |uvajanju novih | | |netehnoloke |

| |produktov, | | |inovacije, med |

| |procesov in | | |vsemi podjetji |

| |storitev na trg | | |Dele podjetij, |

|| | | |ki uvajajo nove |

|| | | |proizvode in |

|| | | |storitve, v |

|| | | |celotni |

|| | | |strukturi |

+---+--------------------+--------------+------+----------------+

|65 |Izboljanje |Vlada RS |2011– |Obseg uvedenih |

| |poslovnega |(gospodarstvo)| 2020 |sprememb in |

| |okolja skladno z | | |odpravljenih |

| |akcijskim | | |administrativnih|

| |nartom na | | |ovir |

| |podlagi akta za | | |Izboljane |

| |mala podjetja | | |ocene |

|| | | |poslovnega |

|| | | |okolja |

+---+--------------------+--------------+------+----------------+

http://www.uradni-list.si/1/content?id=103975 Page 26 of 36


   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413