Page 403 - Igor Ž. Žagar in Anej Korsika (ur.), (Pre)drzna Slovenija, Digitalna knjižnica, Documenta 4
P. 403
dni list Republike Slovenije 10.2.12 15:51

|| Ukrep | Nosilec | Rok | Kazalnik |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 49|Izvajanje |Vlada RS | 2013 |Izbrani |

| |Strategije |(informacijska | |kazalniki v |

| |razvoja |dru ba, | |Strategiji |

| |irokopasovnih |telekomunikacije)| |razvoja |

| |omre ij v RS | | |irokopasovnih |

|| | | |omre ij v RS |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 50|Podpora |Vlada RS | 2011– |Letna |

| |delovanju |(informacijska | 2020 |proraunska |

| |Javnega zavoda |dru ba, | |sredstva za |

| |ARNES |telekomunikacije,| |ARNES |

|| |znanost) || |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 51|Vkljuitev |Vlada RS | 2011 |Nacionalni |

| |podroja |(informacijska | |program |

| |razvoja IKT za |dru ba, | |informacijske |

| |podporo |telekomunikacije,| |dru be |

| |raziskovalno- |znanost, || |

| |razvojne |tehnologija, | | |

| |infrastrukture |inovacije) | | |

| |v Nacionalni | || |

| |program | || |

| |informacijske | || |

| |dru be | || |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 52|Zagotavljanje |Vlada RS | 2011 |Delovanje |

| |delovanja |(informacijska | |centra |

| |nacionalnega |dru ba, || |

| |koordinacijskega|telekomunikacije,| | |

| |centra za GRID- |znanost, || |

| |tehnologijo |tehnologija, | | |

| |SiGNET NGI |inovacije), | | |

|| |ARNES || |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 53|Zagotavljanje |Vlada RS | 2012– |Delovanje IKT- |

| |in iritev |(informacijska | 2020 |infrastrukture |

| |delovanja |dru ba, | |visokih |

| |stabilne IKT- |telekomunikacije,| |zmogljivosti |

| |infrastrukture |znanost, visoko | |za |

| |visoke |olstvo) | |izobra evalno, |

| |zmogljivosti za | | |znanstveno in |

| |izobra evalno, | | |kulturno sfero |

| |znanstveno in | || |

| |kulturno sfero | || |

| |(Eduroam, AAI) | || |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 54|Zagotovitev |Vlada RS | 2014 |Aktiviranje |

| |dostopa do |(znanost, | |dostopa |

| |visokozmogljivih|informacijska | | |

| |raunalnikih |dru ba) || |

| |zmogljivosti za | || |

| |JRO | || |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

| 55|Priprava |Vlada RS | 2014 |Akcijski |

| |akcijskega |(znanost) | |nart, |

| |narta za prost | | |usklajen med |

| |dostop do | | |relevantnimi |

| |podatkov javno | | |akterji v |

| |financiranih | | |Sloveniji |

| |raziskav | || |

+---+----------------+-----------------+--------+---------------+

5 INOVATIVNO GOSPODARSTVO

5.1 Pospe evanje zasebnega vlaganja v raziskave in razvoj

Vlaganje v raziskave in razvoj je eden klju
nih dejavnikov za konkuren
no sposobnost podjetij. Zato je ustvarjanje stimulativnega okolja in pogojev za pove
evanje zasebnega
vlaganja prednostna naloga drave.

Stanje

V Sloveniji se obseg vlaganja zasebnega sektorja v raziskave in razvoj se v zadnjih letih pove
uje, pribliuje se povpre
ju EU, a je e dale
od najuspe nej ih drav. V tem
napredku se kae tudi ugoden vpliv dav
nih spodbud za nalobe v raziskave in razvoj, vendar je njihov dele v Sloveniji e vedno manj i kakor v ve
ini najuspe nej ih drav. Ob
tem ostaja dejstvo, da sta nadpovpre
no vlaganje in trend pove
evanja nalob v raziskave in razvoj v zasebnem sektorju e vedno omejena le na nekatere sektorje dejavnosti in
manj o skupino podjetij, medtem ko pretena ve
ina, zlasti majhnih podjetij, vlaga v razvoj precej pod povpre
jem in je podpovpre
no sposobna izkori
ati prednosti inovacijskih
dejavnosti.

Tudi obseg vlaganja javnih sredstev za raziskave in razvoj v gospodarstvu se je v zadnjem obdobju bistveno pove
al, zlasti zaradi uporabe sredstev evropske strukturne in
kohezijske politike. Spodbude podjetjem so ve
inoma namenjene e za izvajanje raziskovalno-razvojnih projektov v povezavi z javnim raziskovalnim sektorjem. Neposredne
(nepovratne) finan
ne spodbude za vlaganje v raziskave in razvoj imajo ugodne u
inke, vendar so viri omejeni in ne zado
ajo za pokrivanje dejanskih potreb, e zlasti ker se viri
iz evropske strukturne politike zmanj ujejo. Pomanjkljivosti se kaejo predvsem pri zagotavljanju dostopa do povratnih virov financiranja za vlaganje v raziskave in razvoj ter
projekte z vi jim tveganjem, ki ga finan
ni trg praviloma ne sprejema. Dostop do (predvsem komercialnih) virov financiranja razvoja je po kazalcih uspe nosti inovacijskega
sistema (EIS 2009) dale
pod povpre
jem EU (67% povpre
ja).

Cilji

Cilj je pove
ati zasebno vlaganje v raziskave in razvoj, in sicer:

http://www.uradni-list.si/1/content?id=103975 Page 21 of 36


   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408