Page 236 - Igor Ž. Žagar in Anej Korsika (ur.), (Pre)drzna Slovenija, Digitalna knjižnica, Documenta 4
P. 236
žerjev, katerih domet so predvsem odpravnine v nasle-
dnjem letu ali dveh. Kdo bo mogel obvladati tehnologije
naslednjih generacij, če ne bomo imeli strokovnjakov, ki jih
bodo razumeli in sodelovali pri njihovem razvoju?

V predlogu NRRP je še polno drugih nesmislov – od
tega, da naj bi kot prednostno področje zadoščala že nalož-
ba v raziskave v vrednosti povprečne stanovanjske hiše, po-
ostrenega nadzora raziskovalcev z inšpekcijami na terenu do
bajk o prihodu vrhunskih tujih raziskovalcev v Slovenijo (in
izvozu slovenskih), o prihodnjem MIT ali ETH v Sloveniji
in standardih državljanske ozaveščenosti itd.

Najde se sicer tudi nekaj svetlih misli o potrebi po pove-
čanem povezovanju univerz in inštitutov ter izobraževanja
z raziskavami, o poudarjanju vloge družbe znanja in potre-
bi po večjem vlaganju v razvoj v podjetjih. Ta stališča bi ve-
ljalo vzeti kot izhodišče za ponovni popravni izpit pri pri-
pravi NRRP, tokrat po možnosti s širšim naborom sodelav-
cev z vizijo.

Jasna Kontler Salamon, Pogovor
z državnem sekretarjem Zoranom
Stančičem10

Ljubljana – Vlada je nedavno sprejela sklep o tako ime-
novanem programskem financiranju javnih raziskovalnih
organizacij (JRO). Za kako pomembno odločitev gre, kaže-
ta že podatka, da temu financiranju namenijo približno tre-
tjino vseh proračunskih sredstev za znanstveni resor, poleg
tega pa bo odločitev veljala kar pet let, torej še dolgo po na-
šem vstopu v EU. Zaradi vsega tega, pa tudi ker je bilo v zve-
zi s programskim financiranjem že kar nekaj javne polemi-
ke, smo resornega državnega sekretarja dr. Zorana Stančiča
zaprosili za nekaj pojasnil.

Koliko so sedanje razmere v naši raziskovalni sferi – še
zlasti dejstvo, da že več kot tri leta deluje brez nacionalnega

10 Delo, 26. 1. 2004.


   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241