Page 45 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 45
predgovor
gim, razumnejšim ter bogatejšim od sebe. Potem pa je ne- Peter Bo- 25. P. P. Vergerij, bivši škof
kako po treh ali štirih letih v Nemčijo prišel častiti in učeni nomo je bil in diplomat, se je zaradi
gospod Peter Pavel Vergerij,25 škof v Kopru, ki sem ga po- učen nadaljevanja slovenskega
znal še iz časov, ko sem bil v Trstu slovenski duhovnik in evangeli- in hrvaškega protestant-
služabnik škofa, prečastitega blagega in pobožnega gospo- čanski skega tiska s Trubarjem
da grofa Petra Bonoma26 blagega spomina. Mesto Koper škof, ter srečal v Ulmu od 24. do
zvest 27. januarja 1555. Na
(Gaffer), ki ga nekateri imenujejo Capodistria (Caput Hi- služabnik srečanju je bil prisoten
strie), nekateri Justinopolis, Slovenci pa Koper (Copper),27 slavnega tudi Jakob Andreae.
avstrijske-
ga dvora. 26. Peter Bonomo, tržaški
škof od 1501 do 1546.
leži le 2 milji od Trsta. 27. V oklepaju so imena
(Omenjeni tržaški škof me je vzgajal in poučeval v pošte- Et bene za Koper, kot jih navaja
ni pobožnosti. Meni in drugim je na svojem dvoru v italijan- apud me- Trubar.
skem, nemškem in slovenskem jeziku ob Vergilu razlagal mores ve-
tudi Erazmove Parafraze ter Kalvinove Institutiones.28 Ko sem teris stat 28. Institutio Christi-
še kot mlad mož pel v njegovem pevskem zboru, mi je po- gratia facti, anae Religionis (Pouk
etc. krščanske veroizpovedi)
1536 je glavno teološko
delil župnijo Loka pri Radečah. Z absenco ali penzijo, kot delo J. Calvina. Kot ena
se reče, sem nekaj časa študiral na Dunaju. Pozneje, ko me najpomembnejših knjig
je posvetil v duhovnika, mi je predal v upravljanje župnijo reformacije je Institutio
Laško, nato pa mi je namenil beneficij sv. Maksimilijana v postala teološki učbenik
Celju. Nazadnje mi je skupaj s prostodušnim in gostoljub- francosko govoreče
nim pokojnim gospodom Frančiškom Kacijanarjem, ljub- reformacijske cerkve
ljanskim škofom, pomagal do službe kanonika v Ljubljani. ter osnova teologije
Dobri Bonomo se je leta 1546, ko je bil star več kot 90 let, reformacijske cerkve tudi
kot dober kristjan poslovil od tega sveta. Kristus, naš Gos- izven Francije (http://
www.archive.org/details/
institutiochrist1559calv,
pridobljeno 20. 10. 2011).
pod naj mu, kot nam vsem, podeli veselo vstajenje. Amen.)
Prej omenjeni gospod Vergerij mi je brž, ko je izvedel zame,
zaporedoma pisal nekaj pisem, v katerih je od mene želel
izvedeti, če bi si upal biblijo prevesti v slovenski in hrvaški
jezik. Temu delu da želi biti v podporo z vsem svojim bitjem
45
gim, razumnejšim ter bogatejšim od sebe. Potem pa je ne- Peter Bo- 25. P. P. Vergerij, bivši škof
kako po treh ali štirih letih v Nemčijo prišel častiti in učeni nomo je bil in diplomat, se je zaradi
gospod Peter Pavel Vergerij,25 škof v Kopru, ki sem ga po- učen nadaljevanja slovenskega
znal še iz časov, ko sem bil v Trstu slovenski duhovnik in evangeli- in hrvaškega protestant-
služabnik škofa, prečastitega blagega in pobožnega gospo- čanski skega tiska s Trubarjem
da grofa Petra Bonoma26 blagega spomina. Mesto Koper škof, ter srečal v Ulmu od 24. do
zvest 27. januarja 1555. Na
(Gaffer), ki ga nekateri imenujejo Capodistria (Caput Hi- služabnik srečanju je bil prisoten
strie), nekateri Justinopolis, Slovenci pa Koper (Copper),27 slavnega tudi Jakob Andreae.
avstrijske-
ga dvora. 26. Peter Bonomo, tržaški
škof od 1501 do 1546.
leži le 2 milji od Trsta. 27. V oklepaju so imena
(Omenjeni tržaški škof me je vzgajal in poučeval v pošte- Et bene za Koper, kot jih navaja
ni pobožnosti. Meni in drugim je na svojem dvoru v italijan- apud me- Trubar.
skem, nemškem in slovenskem jeziku ob Vergilu razlagal mores ve-
tudi Erazmove Parafraze ter Kalvinove Institutiones.28 Ko sem teris stat 28. Institutio Christi-
še kot mlad mož pel v njegovem pevskem zboru, mi je po- gratia facti, anae Religionis (Pouk
etc. krščanske veroizpovedi)
1536 je glavno teološko
delil župnijo Loka pri Radečah. Z absenco ali penzijo, kot delo J. Calvina. Kot ena
se reče, sem nekaj časa študiral na Dunaju. Pozneje, ko me najpomembnejših knjig
je posvetil v duhovnika, mi je predal v upravljanje župnijo reformacije je Institutio
Laško, nato pa mi je namenil beneficij sv. Maksimilijana v postala teološki učbenik
Celju. Nazadnje mi je skupaj s prostodušnim in gostoljub- francosko govoreče
nim pokojnim gospodom Frančiškom Kacijanarjem, ljub- reformacijske cerkve
ljanskim škofom, pomagal do službe kanonika v Ljubljani. ter osnova teologije
Dobri Bonomo se je leta 1546, ko je bil star več kot 90 let, reformacijske cerkve tudi
kot dober kristjan poslovil od tega sveta. Kristus, naš Gos- izven Francije (http://
www.archive.org/details/
institutiochrist1559calv,
pridobljeno 20. 10. 2011).
pod naj mu, kot nam vsem, podeli veselo vstajenje. Amen.)
Prej omenjeni gospod Vergerij mi je brž, ko je izvedel zame,
zaporedoma pisal nekaj pisem, v katerih je od mene želel
izvedeti, če bi si upal biblijo prevesti v slovenski in hrvaški
jezik. Temu delu da želi biti v podporo z vsem svojim bitjem
45