Page 158 - Jonatan Vinkler, Uporniki, "hudi farji" in Hudičevi soldatje, Dissertationes 17
P. 158
Uporniki, »hudi farji« in Hudičevi soldatje
❙ 117–119
Johann Sebastian Bach (zgoraj levo, olje
na platnu je delo Eliasa Gottwalda Hauss-
manna), v 19. stoletju pa Richard Wagner
(zgoraj desno, olje na platnu, njegov av-
tor Franz von Lenbach je v enakem rea-
lističnem slogu upodobil tudi Otta von
Bismarcka) in predvsem Felix Mendels-
sohn so s tematskim materialom v svo-
jih glasbenih delih postali izraziti dedi-
či Luthrove glasbene reforme in njego-
vih enoglasnih koralov. Mendelssohn (na
olju na platnu Theodorja Hildebrand-
ta) je bil poleg tega zaslužen tudi za uvel-
javitev pravcatega bachovskega kulta na
Nemškem, ki se je začel z njegovo izved-
bo Bachovega Matejevega pasijona (11. in
21. marca v Berlinu); monumentalno
delo namreč v času od mojstrove dobe do
Mendelssohna ni bilo izvajano.
❙ 117–119
Johann Sebastian Bach (zgoraj levo, olje
na platnu je delo Eliasa Gottwalda Hauss-
manna), v 19. stoletju pa Richard Wagner
(zgoraj desno, olje na platnu, njegov av-
tor Franz von Lenbach je v enakem rea-
lističnem slogu upodobil tudi Otta von
Bismarcka) in predvsem Felix Mendels-
sohn so s tematskim materialom v svo-
jih glasbenih delih postali izraziti dedi-
či Luthrove glasbene reforme in njego-
vih enoglasnih koralov. Mendelssohn (na
olju na platnu Theodorja Hildebrand-
ta) je bil poleg tega zaslužen tudi za uvel-
javitev pravcatega bachovskega kulta na
Nemškem, ki se je začel z njegovo izved-
bo Bachovega Matejevega pasijona (11. in
21. marca v Berlinu); monumentalno
delo namreč v času od mojstrove dobe do
Mendelssohna ni bilo izvajano.