Page 175 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 175
red. kategorije 1. red. kategorije primeri
Argumenti proti
soodločanju:
OŠ: Ni potrebno iti.
1. ne bosta šla SŠ: Ne, ker si izleta ne bosta udeležila, zato mnenje ni potrebno.
Tako ali tako ne bi šla.
Ne bi šla na izlet.
1. osebni položaj 2. nimata denarja OŠ: Nimata denarja.
2. skupnost 8. osebna odločitev To pomeni, da je tista družina revna.
4. razredna odločitev
SŠ: Nimata denarja.
Je povsem brezveze, saj nimata lastnega denarja da bi z njim
uporabljala in bi najverjetneje s svojima mnenjema (cenejši izlet-
majn za videt - nezadovoljstvo) napravila razdor v razredu.
OŠ: Bi ju bilo sram sprejeti tuj denar.
Ji je hudo in bi ju užalili.
SŠ: Najbrž nebi hotela, da jim ostali denarno pomagajo.
Vsak bi si lahko našel delo in zaslužil minimalno.
OŠ: Bi se odločil razred.
To ni njuna odločitev in ne moreta razredu ukazovati kako naj
jim kdo pomaga oz. ne moreta določiti da jim nekdo da denar.
SŠ: Se mora odločiti cel razred.
Brez naše pomoči sploh ne bi ša na izlet.
3. norma 3. ni pravično OŠ: To ni pošteno.
SŠ:
OŠ: Ne vem.
13. neustrezno/ne vem 13. neustrezno/ne vem Je že tako ali tako denar za njiju.
SŠ:
Med mladostniki, ki so pritrdili oz. zavrnili soudeležbo učencev brez denarja pri od-
ločanju (so izbrali odgovor »Da« oz. »Ne«), ni bilo razlik v številu podanih argumentov.
Med obema skupinama; tistimi, ki so se odločili za odgovor »da« in tistimi, ki so izbra-
li odgovor »ne«, so se deleži kategorij razlogov (oz. kombinacij kategorij) značilno razli-
kovali ( χ2 = 50,41; p = ,000). Tisti, ki so odgovorili z »Da, ker …«, so izbiro pogoste-
(7,832)
je pojasnjevali s kategorijami 3 (pravice, norma), 5, 6 in 7; tisti, ki so odgovorili z »Ne, ker
…«, pa so pogosteje argumentirali svojo izbiro s kategorijama 1 (osebni položaj) in 4 ali pa
argumenta ni bilo oz. je bil neustrezen (kategorija 13).
Argumenti proti
soodločanju:
OŠ: Ni potrebno iti.
1. ne bosta šla SŠ: Ne, ker si izleta ne bosta udeležila, zato mnenje ni potrebno.
Tako ali tako ne bi šla.
Ne bi šla na izlet.
1. osebni položaj 2. nimata denarja OŠ: Nimata denarja.
2. skupnost 8. osebna odločitev To pomeni, da je tista družina revna.
4. razredna odločitev
SŠ: Nimata denarja.
Je povsem brezveze, saj nimata lastnega denarja da bi z njim
uporabljala in bi najverjetneje s svojima mnenjema (cenejši izlet-
majn za videt - nezadovoljstvo) napravila razdor v razredu.
OŠ: Bi ju bilo sram sprejeti tuj denar.
Ji je hudo in bi ju užalili.
SŠ: Najbrž nebi hotela, da jim ostali denarno pomagajo.
Vsak bi si lahko našel delo in zaslužil minimalno.
OŠ: Bi se odločil razred.
To ni njuna odločitev in ne moreta razredu ukazovati kako naj
jim kdo pomaga oz. ne moreta določiti da jim nekdo da denar.
SŠ: Se mora odločiti cel razred.
Brez naše pomoči sploh ne bi ša na izlet.
3. norma 3. ni pravično OŠ: To ni pošteno.
SŠ:
OŠ: Ne vem.
13. neustrezno/ne vem 13. neustrezno/ne vem Je že tako ali tako denar za njiju.
SŠ:
Med mladostniki, ki so pritrdili oz. zavrnili soudeležbo učencev brez denarja pri od-
ločanju (so izbrali odgovor »Da« oz. »Ne«), ni bilo razlik v številu podanih argumentov.
Med obema skupinama; tistimi, ki so se odločili za odgovor »da« in tistimi, ki so izbra-
li odgovor »ne«, so se deleži kategorij razlogov (oz. kombinacij kategorij) značilno razli-
kovali ( χ2 = 50,41; p = ,000). Tisti, ki so odgovorili z »Da, ker …«, so izbiro pogoste-
(7,832)
je pojasnjevali s kategorijami 3 (pravice, norma), 5, 6 in 7; tisti, ki so odgovorili z »Ne, ker
…«, pa so pogosteje argumentirali svojo izbiro s kategorijama 1 (osebni položaj) in 4 ali pa
argumenta ni bilo oz. je bil neustrezen (kategorija 13).