Page 99 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 99
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
2 dijake usmerja in jim pomaga pri pripravi predstavitve
iščejo dodatne informacije v ustreznih virih, jih inter-
pretirajo in ovrednotijo, se pripravljajo na predstavitev
3 ocenjuje predstavitve skupinskega dela predstavijo svoj primer naloge za skupinsko delo in se
aktivno vključujejo v razpravo
4 izvede evalvacijo učnega sklopa in predstavi lastne vti-
se in opažanja v obliki razgovora predstavijo lastne vtise in opažanja
ter skupaj izdelajo predlog izboljšav
Sklop C (izbirno)
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
1 dijake usmerja in jim pomaga pri pripravi predstavitve iščejo dodatne informacije v ustreznih virih, jih inter-
pretirajo in ovrednotijo, se pripravljajo na predstavitev
2 vodi in usmerja razpravo, opozarja na ključna izhodišča pripravijo predstavitve in se aktivno vključujejo v raz-
pri oblikovanju mnenj in stališč o predstavitvah pravo
3 izvede evalvacijo učnega sklopa in predstavi lastne vti- v obliki razgovora predstavijo lastne vtise in opažanja
se in opažanja ter skupaj izdelajo predlog izboljšav
Če se izvedejo vsi sklopi, se faza 4 (evalvacija) v sklopu B izpusti in se izvede le kot faza
3 v sklopu C.
Preverjanje in ocenjevanje dosež- – preverjanje učnega sklopa v sprotnih nalogah
kov/rezultatov – ocenjevanje predstavitve skupinskega dela
Potrebna programska oprema/ – fotokopirano gradivo
učna tehnologija – obvezna literatura s seznama na učnem listu
– računalnik in projektor (za izvedbo 3. faze v sklopu B)
Viri za učitelje
– Barthes, R. (1990). Retorika Starih. Elementi Semiologije, Ljubljana: ŠKUC/FF.
– Kennedy, G. A. (2001). Klasična retorika ter njena krščanska tradicija od antike do sodobnosti, Ljubljana: ZRC SAZU.
– Zidar Gale, T. et al. ( 2007). Retorika: uvod v govorniško veščino: učbenik za retoriko kot izbirni predmet v 9. razredu devet-
letnega osnovnošolskega izobraževanja. Ljubljana: i2.
– Žagar Ž., I. (2006). Kaj retorika sploh je in zakaj jo (tudi v šoli) danes še potrebujemo? Šol. polje, XVII/1, 101–115.
– Žmavc, J. (2008). Retorika – orodje medkulturne komunikacije starih Grkov in Rimljanov. Šol. polje, XIX/3, 15–33.
Priloge
Gradivo za dijake:
§ Učni list: Orodja učinkovitega prepričevanja – kako in za kaj jih je mogoče upo-
rabiti?
2 dijake usmerja in jim pomaga pri pripravi predstavitve
iščejo dodatne informacije v ustreznih virih, jih inter-
pretirajo in ovrednotijo, se pripravljajo na predstavitev
3 ocenjuje predstavitve skupinskega dela predstavijo svoj primer naloge za skupinsko delo in se
aktivno vključujejo v razpravo
4 izvede evalvacijo učnega sklopa in predstavi lastne vti-
se in opažanja v obliki razgovora predstavijo lastne vtise in opažanja
ter skupaj izdelajo predlog izboljšav
Sklop C (izbirno)
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
1 dijake usmerja in jim pomaga pri pripravi predstavitve iščejo dodatne informacije v ustreznih virih, jih inter-
pretirajo in ovrednotijo, se pripravljajo na predstavitev
2 vodi in usmerja razpravo, opozarja na ključna izhodišča pripravijo predstavitve in se aktivno vključujejo v raz-
pri oblikovanju mnenj in stališč o predstavitvah pravo
3 izvede evalvacijo učnega sklopa in predstavi lastne vti- v obliki razgovora predstavijo lastne vtise in opažanja
se in opažanja ter skupaj izdelajo predlog izboljšav
Če se izvedejo vsi sklopi, se faza 4 (evalvacija) v sklopu B izpusti in se izvede le kot faza
3 v sklopu C.
Preverjanje in ocenjevanje dosež- – preverjanje učnega sklopa v sprotnih nalogah
kov/rezultatov – ocenjevanje predstavitve skupinskega dela
Potrebna programska oprema/ – fotokopirano gradivo
učna tehnologija – obvezna literatura s seznama na učnem listu
– računalnik in projektor (za izvedbo 3. faze v sklopu B)
Viri za učitelje
– Barthes, R. (1990). Retorika Starih. Elementi Semiologije, Ljubljana: ŠKUC/FF.
– Kennedy, G. A. (2001). Klasična retorika ter njena krščanska tradicija od antike do sodobnosti, Ljubljana: ZRC SAZU.
– Zidar Gale, T. et al. ( 2007). Retorika: uvod v govorniško veščino: učbenik za retoriko kot izbirni predmet v 9. razredu devet-
letnega osnovnošolskega izobraževanja. Ljubljana: i2.
– Žagar Ž., I. (2006). Kaj retorika sploh je in zakaj jo (tudi v šoli) danes še potrebujemo? Šol. polje, XVII/1, 101–115.
– Žmavc, J. (2008). Retorika – orodje medkulturne komunikacije starih Grkov in Rimljanov. Šol. polje, XIX/3, 15–33.
Priloge
Gradivo za dijake:
§ Učni list: Orodja učinkovitega prepričevanja – kako in za kaj jih je mogoče upo-
rabiti?