Page 98 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 98
čakovani dosežki/rezultati dijakov A: Poznavanje in razumevanje retoričnih konceptov
Dijak/dijakinja:
– pozna in razume vlogo retorike in razloge za njen vpliv na sodobne oblike in
načine komuniciranja;
– pozna in razume izbrane retorične koncepte in jih zna uporabiti v praksi.
B: Zmožnost retorične analize besedila
Dijak/dijakinja:
– ima razvite spretnosti za retorično analizo besedil;
– izboljša svoje zmožnosti pri presojanju smiselnosti, utemeljenosti in prepri-
čljivosti prebranega in/ali slišanega.
Didaktični pristop C: Zmožnost konstrukcije besedila glede na retorične zakonitosti
Dijak/dijakinja:
– ima razvite spretnosti za sestavljanje lastnega prepričljivega besedila in/ali
govora po retoričnih principih;
– izboljša svoje zmožnosti za kritično poslušanje.
– kompetenčni pristop
– medpredmetno povezovanje (slovenščina, filozofija, sociologija)
– aktivne oblike poučevanja in učenja (skupinsko delo, delo v parih, individu-
alno delo)
– aktivne metode učenja (diskusija, delo z viri, igra vlog)
Potek učnega procesa
Sklop A
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
1 razlaga in pojasnjuje neznane pojme, koncepte ter jih sodelujejo, pozorno berejo in dopolnjujejo besedilo na
primerno kontekstualizira s predhodnim vedenjem di- izročku ter postavljajo vprašanja
jakov o obravnavanih učnih vsebinah
2 usmerja in daje ustrezno povratno informacijo o pravil- rešujejo naloge v gradivu
nosti/ustreznosti/utemeljenosti odgovorov
3 vodi in usmerja razpravo, opozarja na ključna izhodišča pripravijo in predstavijo svoja razmišljanja
pri oblikovanju mnenj in stališč
Sklop B
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
1 obnovi in pojasni morebitne nejasnosti v razumevanju sodelujejo, po potrebi dopolnjujejo besedilo na izročku
retoričnih konceptov in se aktivno vključujejo v razpravo
Dijak/dijakinja:
– pozna in razume vlogo retorike in razloge za njen vpliv na sodobne oblike in
načine komuniciranja;
– pozna in razume izbrane retorične koncepte in jih zna uporabiti v praksi.
B: Zmožnost retorične analize besedila
Dijak/dijakinja:
– ima razvite spretnosti za retorično analizo besedil;
– izboljša svoje zmožnosti pri presojanju smiselnosti, utemeljenosti in prepri-
čljivosti prebranega in/ali slišanega.
Didaktični pristop C: Zmožnost konstrukcije besedila glede na retorične zakonitosti
Dijak/dijakinja:
– ima razvite spretnosti za sestavljanje lastnega prepričljivega besedila in/ali
govora po retoričnih principih;
– izboljša svoje zmožnosti za kritično poslušanje.
– kompetenčni pristop
– medpredmetno povezovanje (slovenščina, filozofija, sociologija)
– aktivne oblike poučevanja in učenja (skupinsko delo, delo v parih, individu-
alno delo)
– aktivne metode učenja (diskusija, delo z viri, igra vlog)
Potek učnega procesa
Sklop A
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
1 razlaga in pojasnjuje neznane pojme, koncepte ter jih sodelujejo, pozorno berejo in dopolnjujejo besedilo na
primerno kontekstualizira s predhodnim vedenjem di- izročku ter postavljajo vprašanja
jakov o obravnavanih učnih vsebinah
2 usmerja in daje ustrezno povratno informacijo o pravil- rešujejo naloge v gradivu
nosti/ustreznosti/utemeljenosti odgovorov
3 vodi in usmerja razpravo, opozarja na ključna izhodišča pripravijo in predstavijo svoja razmišljanja
pri oblikovanju mnenj in stališč
Sklop B
Dejavnosti učitelja Dejavnosti učencev
1 obnovi in pojasni morebitne nejasnosti v razumevanju sodelujejo, po potrebi dopolnjujejo besedilo na izročku
retoričnih konceptov in se aktivno vključujejo v razpravo