Page 97 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 97
mer dobre prakse
Retorika za aktivno državljanstvo
Predvideni čas izpeljave 10-15 šolskih ur
Bistveno vprašanje
Splošni cilji in kompetence Ali so retorične strategije uporabne tudi v vsakdanjem življenju?
Operativni cilji Dijaki/dijakinje: razvijajo jezikovno kompetenco (K1 – sporazumevanje v
maternem jeziku) s tem, ko:
Potrebno predznanje in izkušnje – se podrobneje seznanijo z izbranimi retoričnimi koncepti;
– znajo izbrane retorične koncepte uporabiti pri konstrukciji in analizi besedila;
– spoznajo in znajo uporabljati govorniško terminologijo;
– izboljšajo svoje zmožnosti pri presojanju smiselnosti, utemeljenosti in pre-
pričljivosti prebranega in/ali slišanega.
Dijaki/dijakinje:
– spoznajo vlogo klasične retorike in zmorejo izluščiti njen pomen za razume-
vanje sodobnih komunikacijskih praks;
– pri delu z viri znajo izluščiti pomembne podatke, jih učinkovito interpreti-
rati in ustrezno ovrednotiti;
– prepoznajo in utemeljijo uporabnost retorične mreže ter njene elemente
znajo ilustrirati na primerih konstrukcije lastnega besedila;
– zmorejo analizirati retorične prvine v sodobnem;
– rezultate svoje analize interpretirajo tako, da jih jasno in učinkovito pred-
stavijo.
Dijak/dijakinja:
– suvereno obvladuje slovenski jezik in pozna njegove slovnične zakonitosti;
– pozna temeljne značilnosti antične civilizacije in zgodovine evropskega pro-
stora.
Retorika za aktivno državljanstvo
Predvideni čas izpeljave 10-15 šolskih ur
Bistveno vprašanje
Splošni cilji in kompetence Ali so retorične strategije uporabne tudi v vsakdanjem življenju?
Operativni cilji Dijaki/dijakinje: razvijajo jezikovno kompetenco (K1 – sporazumevanje v
maternem jeziku) s tem, ko:
Potrebno predznanje in izkušnje – se podrobneje seznanijo z izbranimi retoričnimi koncepti;
– znajo izbrane retorične koncepte uporabiti pri konstrukciji in analizi besedila;
– spoznajo in znajo uporabljati govorniško terminologijo;
– izboljšajo svoje zmožnosti pri presojanju smiselnosti, utemeljenosti in pre-
pričljivosti prebranega in/ali slišanega.
Dijaki/dijakinje:
– spoznajo vlogo klasične retorike in zmorejo izluščiti njen pomen za razume-
vanje sodobnih komunikacijskih praks;
– pri delu z viri znajo izluščiti pomembne podatke, jih učinkovito interpreti-
rati in ustrezno ovrednotiti;
– prepoznajo in utemeljijo uporabnost retorične mreže ter njene elemente
znajo ilustrirati na primerih konstrukcije lastnega besedila;
– zmorejo analizirati retorične prvine v sodobnem;
– rezultate svoje analize interpretirajo tako, da jih jasno in učinkovito pred-
stavijo.
Dijak/dijakinja:
– suvereno obvladuje slovenski jezik in pozna njegove slovnične zakonitosti;
– pozna temeljne značilnosti antične civilizacije in zgodovine evropskega pro-
stora.