Page 100 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 100
§ Kratka zgodovina retorike
§ Placebo (priloženo besedilo za analizo)
§ Recept za sožitje (priloženo besedilo za analizo)
Evalvacija učnega sklopa
Vsebinski sklop na temo antične retorike in njene uporabnosti danes je bil že dvakrat
uspešno izveden v obliki 18-urne delavnice, ki poteka v okviru Klasičnih dni na Prvi gi-
mnaziji Maribor (januar 2009; januar 2010). Dijakinje in dijaki so se zelo pozitivno od-
zvali na vsebine, četudi so delavnice zastavljene intenzivno in predvidevajo tako seznani-
tev z njim bolj ali manj nepoznanimi in kompleksnimi teoretskimi koncepti (kot so, deni-
mo, principi določanja sporne točke in prvine argumentacije) kot tudi samostojen prikaz
njihove praktične uporabe.
V procesu usvajanja retoričnih prvin so dijakinje in dijaki prepoznali kot učinkovito,
da so bile različne ravni retorične analize prikazane vsakič na primeru istega besedila. Po-
sebej pa se jim je vtisnil v spomin lasten govorniški nastop, ki so ga morali oblikovati na
podlagi predhodnih navodil, izvesti in nato (samo)evalvirati.
Ker gre za časovno omejeno obravnavo precej obsežne tematike (kot je sistem klasič-
ne retorike), so zmožnosti retorične analize in konstrukcije, ki jo v predlaganem sklopu
demonstrirajo dijakinje in dijaki, le nakazane. Zato bi bilo načrtovanje in izvedbo sklo-
pa smiselno razširiti na ravni medpredmetnih povezav v smislu skupnih rezultatov, ciljev
in dejavnosti.
Orodja učinkovitega prepričevanja – kako in za kaj jih je
mogoče uporabiti?
Učni list
Vsebina:
A. Retorika: pregled glavnih značilnosti, razvrstitev temeljnih retoričnih principov
(retorična mreža), uporabnost mreže danes: poskus postopne retorične analize časopisne-
ga članka (Placebo) z družbeno aktualno problematiko.
B. Retorična analiza besedila: Recept za sožitje
C. Priprava lastnega besedila s pomočjo obravnavanih retoričnih principov (izbirno).
Učni cilji:
1. seznanil/-a se bom z nekaterimi elementi retorike (A);
2. razumel/-a bom vlogo retorike v antični družbi in razloge za njen vpliv na sodobne
oblike in načine komuniciranja (A);
§ Placebo (priloženo besedilo za analizo)
§ Recept za sožitje (priloženo besedilo za analizo)
Evalvacija učnega sklopa
Vsebinski sklop na temo antične retorike in njene uporabnosti danes je bil že dvakrat
uspešno izveden v obliki 18-urne delavnice, ki poteka v okviru Klasičnih dni na Prvi gi-
mnaziji Maribor (januar 2009; januar 2010). Dijakinje in dijaki so se zelo pozitivno od-
zvali na vsebine, četudi so delavnice zastavljene intenzivno in predvidevajo tako seznani-
tev z njim bolj ali manj nepoznanimi in kompleksnimi teoretskimi koncepti (kot so, deni-
mo, principi določanja sporne točke in prvine argumentacije) kot tudi samostojen prikaz
njihove praktične uporabe.
V procesu usvajanja retoričnih prvin so dijakinje in dijaki prepoznali kot učinkovito,
da so bile različne ravni retorične analize prikazane vsakič na primeru istega besedila. Po-
sebej pa se jim je vtisnil v spomin lasten govorniški nastop, ki so ga morali oblikovati na
podlagi predhodnih navodil, izvesti in nato (samo)evalvirati.
Ker gre za časovno omejeno obravnavo precej obsežne tematike (kot je sistem klasič-
ne retorike), so zmožnosti retorične analize in konstrukcije, ki jo v predlaganem sklopu
demonstrirajo dijakinje in dijaki, le nakazane. Zato bi bilo načrtovanje in izvedbo sklo-
pa smiselno razširiti na ravni medpredmetnih povezav v smislu skupnih rezultatov, ciljev
in dejavnosti.
Orodja učinkovitega prepričevanja – kako in za kaj jih je
mogoče uporabiti?
Učni list
Vsebina:
A. Retorika: pregled glavnih značilnosti, razvrstitev temeljnih retoričnih principov
(retorična mreža), uporabnost mreže danes: poskus postopne retorične analize časopisne-
ga članka (Placebo) z družbeno aktualno problematiko.
B. Retorična analiza besedila: Recept za sožitje
C. Priprava lastnega besedila s pomočjo obravnavanih retoričnih principov (izbirno).
Učni cilji:
1. seznanil/-a se bom z nekaterimi elementi retorike (A);
2. razumel/-a bom vlogo retorike v antični družbi in razloge za njen vpliv na sodobne
oblike in načine komuniciranja (A);