Page 52 - Polona Tratnik, Transumetnost. Kultura in umetnost v sodobnih globalnih pogojih, Digitalna knjižnica, Dissertationes 10
P. 52
Transumetnost
nologij in komunikacijskih sredstev. Delovanje son:DE v zadnjih letih pa
presega samo sondiranje oziroma raziskovanje, in sicer v tisti smeri, ki jo
pričenja projekt »Garaža« (2005 – projekt pomeni zavzemanje maribor-
skih garažnih prostorov z namenom predstavljanja idej, konceptov in po-
gledov na sodobne vizualne umetnosti), son:DA tudi aktivno posega v in-
frastrukturo umetnostne institucije, postane takšne vrste aktivni kulturni
agens, ki angažirano povezuje in spodbuja druge kulturne agense, tj. agens,
ki mreži. Če je leta 2006 za ustvarjalce, ki so sodelovali na Trienalu sodob-
ne slovenske umetnosti (U3), zbirala donacijska sredstva, pa se kasneje od-
loči za ustanovitev prave fundacije za teorijo in prakso sodobne umetnosti.
Na ta način son:DA vse bolj posega v samo kulturno politiko in jo aktiv-
no sokonstruira. Son:DA k sodelovanju vabi različne sodelavce, s tem pa se
samo avtorstvo spreminja glede na potrebe projekta.
V svojih družbeno-organizacijskih projektih son:DA še posebej razvi-
ja svoje delovanje v smeri povezovanja in spodbujanja povezovanja insti-
tucij in posameznikov v polju sodobne vizualne umetnosti. Son:DA kot
del akcije »Gostimo Moderno galerijo!« na prelomu v leto 2008 realizira
projekt »gostimo moderno galerijo.doc« v »EX-garaži« v Mariboru, s či-
mer skuša tokrat v podporo Moderni galeriji opozoriti na nezavidljiv polo-
žaj osrednje slovenske umetnostne institucije, posledično pa tudi sodobne
vizualne umetnosti v Sloveniji, ter na odsotnost kakršnekoli vizije v okvi-
ru delovanja trenutne kulturne politike. Prek prostorske postavitve projek-
ta »gostimo moderno galerijo.doc« son:DA predstavlja nekatere zložen-
ke, knjige, kataloge oziroma tiskane publikacije Moderne galerije Ljubljana
oziroma produkcijo, ki je nastajala med letoma 1980 in 2007. Obenem pa
so ti katalogi Moderne skupaj s son:DIno knjižno zbirko začetek grajenja
javne knjižnice »fundacije son:DA«. Projekt »gostimo moderno galerijo.
doc« torej že najavlja v polju umetnosti in s stališča umetniškega delovanja
izrazito izviren projekt »fundacija son:DA«. Izhodišče zanj je razmislek o
težavah s prostori za sodobno vizualno umetnost, saj se mora ta zavzema-
ti za garaže, hodnike, predore ipd. Obenem pa lahko opazimo, da v sloven-
skem prostoru bistveno manjka fundacij za sodobno umetnost. »Funda-
cija son:DA«, ki bo tako ena redkih tovrstnih fundacij v Sloveniji, naj bi
postala fundacija za teorijo in prakso sodobne avdiovizualne umetnosti in
kulture, prav to pa je tudi smer, v kateri želi son:DA delovati v prihodnje.
S tovrstnim delovanjem son:DA izjemno pomembno pokaže, da se v so-
dobnih umetniških praksah dogaja nekaj, kar presega zgolj odpiranje ume-
ni pa prosto spreminjanje imena po svoje izpričuje odnos do logotipov oziroma podpisov v polju
umetnosti.
nologij in komunikacijskih sredstev. Delovanje son:DE v zadnjih letih pa
presega samo sondiranje oziroma raziskovanje, in sicer v tisti smeri, ki jo
pričenja projekt »Garaža« (2005 – projekt pomeni zavzemanje maribor-
skih garažnih prostorov z namenom predstavljanja idej, konceptov in po-
gledov na sodobne vizualne umetnosti), son:DA tudi aktivno posega v in-
frastrukturo umetnostne institucije, postane takšne vrste aktivni kulturni
agens, ki angažirano povezuje in spodbuja druge kulturne agense, tj. agens,
ki mreži. Če je leta 2006 za ustvarjalce, ki so sodelovali na Trienalu sodob-
ne slovenske umetnosti (U3), zbirala donacijska sredstva, pa se kasneje od-
loči za ustanovitev prave fundacije za teorijo in prakso sodobne umetnosti.
Na ta način son:DA vse bolj posega v samo kulturno politiko in jo aktiv-
no sokonstruira. Son:DA k sodelovanju vabi različne sodelavce, s tem pa se
samo avtorstvo spreminja glede na potrebe projekta.
V svojih družbeno-organizacijskih projektih son:DA še posebej razvi-
ja svoje delovanje v smeri povezovanja in spodbujanja povezovanja insti-
tucij in posameznikov v polju sodobne vizualne umetnosti. Son:DA kot
del akcije »Gostimo Moderno galerijo!« na prelomu v leto 2008 realizira
projekt »gostimo moderno galerijo.doc« v »EX-garaži« v Mariboru, s či-
mer skuša tokrat v podporo Moderni galeriji opozoriti na nezavidljiv polo-
žaj osrednje slovenske umetnostne institucije, posledično pa tudi sodobne
vizualne umetnosti v Sloveniji, ter na odsotnost kakršnekoli vizije v okvi-
ru delovanja trenutne kulturne politike. Prek prostorske postavitve projek-
ta »gostimo moderno galerijo.doc« son:DA predstavlja nekatere zložen-
ke, knjige, kataloge oziroma tiskane publikacije Moderne galerije Ljubljana
oziroma produkcijo, ki je nastajala med letoma 1980 in 2007. Obenem pa
so ti katalogi Moderne skupaj s son:DIno knjižno zbirko začetek grajenja
javne knjižnice »fundacije son:DA«. Projekt »gostimo moderno galerijo.
doc« torej že najavlja v polju umetnosti in s stališča umetniškega delovanja
izrazito izviren projekt »fundacija son:DA«. Izhodišče zanj je razmislek o
težavah s prostori za sodobno vizualno umetnost, saj se mora ta zavzema-
ti za garaže, hodnike, predore ipd. Obenem pa lahko opazimo, da v sloven-
skem prostoru bistveno manjka fundacij za sodobno umetnost. »Funda-
cija son:DA«, ki bo tako ena redkih tovrstnih fundacij v Sloveniji, naj bi
postala fundacija za teorijo in prakso sodobne avdiovizualne umetnosti in
kulture, prav to pa je tudi smer, v kateri želi son:DA delovati v prihodnje.
S tovrstnim delovanjem son:DA izjemno pomembno pokaže, da se v so-
dobnih umetniških praksah dogaja nekaj, kar presega zgolj odpiranje ume-
ni pa prosto spreminjanje imena po svoje izpričuje odnos do logotipov oziroma podpisov v polju
umetnosti.