Page 29 - Sergej Flere (ur.), Kdo je uspešen v slovenskih šolah?, Digitalna knjižnica, Dissertationes 9
P. 29
Uvod v obravnavo pogojenosti šolske uspešnosti 
zij osebnosti.62 Obstajajo pomembne študije šolske uspešnosti, ki temelji-
jo na tem pristopu.63 So pa te študije predvsem fundamentalno-znanstve-
nega značaja.

V edukoloških raziskavah sicer prevladujejo nekoliko konkretnejši, lažje
dosegljivi in doumljivi konstrukti, ki so tudi indikatorji osebnostne struk-
ture, sočasno pa napovedujejo šolski uspeh. Večina teh indikatorjev šolske
uspešnosti so hkrati tudi prediktorji odsotnosti odklonosti in delinkven-
ce. Ti so praviloma povezani tudi s spolom na tak način, da pojasnjujejo
boljši uspeh deklic v šoli.

Več o vsakem od teh psiholoških napovedovalnih konstruktov bomo re-
kli sproti, v teku pričujoče knjige. Tukaj se vpletajo še ostali elementi oseb-
nosti, ki jih obravnavamo posebej.

62 L. R. Goldberg, An alternative “description of personality”: The Big-Five factor structure, Jo-
urnal of Personality and Social Psychology (1990), št. 1. L. R. Goldberg, The development of mar-
kers for the Big-Five factor structure, Psychological Assessment (1992), št. 4.
63 L. Marjanovič-Umek, G. Sočan, K. Bajc, Vpliv psiholoških dejavnikov in izobrazbe staršev na
učno uspešnost mladostnikov, Psihološka obzorja (2007), št. 3. B. D. Pulford, H. Sohal, The in-
fluence of personality on HE students‘ confidence in their academic abilities, Personality and In-
dividual Differences (2006), št. 8.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34