Page 144 - Igor Ž. Žagar, Jezikanja. Druga, jubilejno-pomladanska izdaja. Digitalna knjižnica, Documenta 1
P. 144
eluje le v Sloveniji, in se raje vprašajmo po specifiki po-
nosnega slovenskega rokodelstva.

Fructal nam svojih sokov namreč ne ponuja (in prodaja)
več kot dobrih, naravnih in skrbno pripravljenih, temveč
kot sokove, katerih prepoznavna lastnost je prav njihova na-
cionalno-politična identiteta, na kar je proizvajalec vrh vse-
ga še ponosen. Da bo stvar bolj jasna: če bi na primer Vindi-
ja svoje sokove reklamirala pod geslom s ponosom izdelano na
Hrvaškem, bi morda še lahko pomislili na vojne razmere, na
to skratka, da je proizvajalec ponosen, ker mu je v izrednih
razmerah uspelo proizvesti dobre sokove.

V Sloveniji pa je situacija povsem drugačna, in če sloven-
ski proizvajalec svoje izdelke reklamira s ponosom, da so bili
izdelani v Sloveniji, potem očitno lahko misli le na tiste tri,
ad nauseam zlajnane pridevnike: samostojna, neodvisna in
suverena. Si lahko predstavljate, da Belgijci svoje pivo rekla-
mirajo pod geslom: Zvarjena z mislimi na kraljevino Belgijo?
Seveda ne, kaj tako bebavega lahko pride na misel le z naci-
onalno samobitnostjo že povsem omračenemu umu sloven-
skega rovtarja.

Lahko noč!


   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149