Page 139 - Igor Ž. Žagar, Jezikanja. Druga, jubilejno-pomladanska izdaja. Digitalna knjižnica, Documenta 1
P. 139
venstvo kot
margarina

Studio City
20. 1. 1992

Dober večer!
Če kako splošnost lahko potrdite s konkretnostjo ali pa kako konkretnost podkrepite
s splošnostjo, ste se brez dvoma ujeli nekam med retoriko in argumentacijo – pocestno se
temu pravi demagogija –, ako pa vam uspe potegniti črto med dvema konkretnostima in
prvo konkretnost celo osvetliti z drugo oz. obratno, potem je to pač še en dokaz, da je svet
urejen. Potrebnega je le nekaj časa in potrpljenja, da se stvari postavijo na pravo mesto in
že jih lahko vidimo jasneje.
Če bi vas na primer vprašal, kaj imata skupnega reklama za avstrijsko margarino in ka-
drovik ljubljanske vlade, g. Pavel Kogej, bi se vam verjetno zdelo, da vas imam za norca.
In vendar sta obe, na videz povsem nepovezani, posameznosti povezani bolj, kot se zdi na
prvi pogled.
Vsi, ki nad slovenskim strankarskim življenjem še niste čisto obupali, se prav gotovo
spomnite prvega televizijskega nastopa g. Rajka Pirnata po tistem, ko je Slovensko demo-
kratsko zvezo predelal v Narodno demokratsko stranko in se introniziral kot njen pred-
sednik. Prepričan sem, da vam v ušesih še vedno odzvanja pogumni program NDS, ka-
kor ga je razkril predsednik Pirnat: Ne bomo dopustili, da se po ljubljanskih reklamnih panojih
avstrijska margarina reklamira v nemščini! Naj se le reklamira avstrijska margarina, ali v sloven-
ščini! Možaku se je ali zmešalo in se ima za junaka iz časov narodno-budilniškega čitalni-
štva, ste si verjetno porekli, ali pa je popoln politični diletant in retorični analfabet. Kako
ste se zmotili!
Nekaj tednov kasneje se je namreč s svojimi stališči o Neslovencih oglasil g. Pavel Ko-
gej, kadrovik v ljubljanski vladi, sicer pa član stranke g. Pirnata. Z Neslovenci da je takole,


   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144