Page 175 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 175
Sodobno razumevanje kakovosti v organizirani predšolski vzgoji 

sti pri svojem delu, njegovo učenje postane drugačno od tistega, ki ga je bil
navajen pred tem in je lahko bolj samousmerjeno. In če vzgojitelj zdrsne
v svoje ustaljeno obnašanje in pojmovanje ali če njegov način dela zdrsne
pod določen nivo, bo lahko napredoval le v primeru, če bo imel podporo
bolj razvitega kolege ali nekoga, ki mu takšno podporo lahko nudi. Takšna
opredelitev njegovega učenja izhaja iz teorije nudenja zidarskega odra (scaf-
folding), ki jo je podal Vigotski. V tem primeru ga bolj razvit kolega lahko
potegne navzgor oziroma mu pomaga priti na višji nivo. To pa pomeni, da
postopki, ki jih načrtujemo, ne smejo biti enaki za vse vzgojitelje, ampak se
morajo prilagajati različnim nivojem oziroma stopnjam v doseženi profesi-
onalni karieri vsakega posameznika.

Najnovejši pristopi k evalvaciji in profesionalnemu razvoju zahtevajo, da
vzgojitelj sodeluje v samoevalvaciji, postavi cilje svojega profesionalnega ra-
zvoja, sodeluje v študijskih skupinah ali v strokovnih združenjih s kolegi
in prispeva k skupnemu interesu. Dodatno se poleg opazovanja v oddelku
zahteva, da izbere dokaze svoje strokovnosti v obliki zapisov, načrtovanja,
primerih del otrok s komentarjem in drugimi dokazi o svojem delu (komu-
nikacija s starši, šolo ipd.). Izbor tega materiala terja veliko mero refleksije
o svoji praksi. Zagotavljanje kakovosti in profesionalen razvoj se dopolnju-
jeta prav s kombinacijo različnih aktivnosti.

Danielsonova in McGreal155 vidita v procesu evalvacije vzgojitelja prilo-
žnost za spajanje dveh procesov, tj. zagotavljanja kakovosti in profesional-
nega razvoja, kar prikazujeta tudi shematično.

Dejavnost Zagotavljanje kakovosti Strokovni razvoj

Definiranje dobrega Jasni, nedvoumni standardi temelj- Proces razvoja temelji na
učenja in počutja ter ijo na raziskovalnih dokazih skupnem razumevanju
nivojev doseganja
Lokalno preverjeni, veljavni, Oblikovan tako, da
Tehnike in postopki potrjeni omogoča najvišjo stopnjo
evalviranja strokovnega učenja in refle-
Evalvacijski dokument z vsemi ksijo prakse
evalvacijskimi kriteriji

Ocenjevalci se držijo predpisanega
postopka

Postopki so nepristranski

155 C. Danielson, T. L. McGreal, n. d.
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180