Page 132 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 132
 Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb

s stroški, ki jih družba vloži v kvalitetne predšolske programe. Ekonomska
analiza predpostavlja tudi višje davčne dajatve, ki jih bodo absolventi kva-
litetnih predšolskih programov vračali državi.

Enakost je seveda močno povezana z vsemi predhodnimi komponenta-
mi, vendar je tu potrebno poudariti, da organizirana predšolska vzgoja lah-
ko zmanjša prikrajšanost revnih otrok tako na nivoju prehrane in zdrav-
ja kot tudi na nivoju kognitivnega in socialnega razvoja. To pa posledič-
no kasneje v odraslosti vodi k bolj enakim možnostim. Boljša izobrazba in
zdravje namreč dokazano vodita k boljšim dohodkom. Podatki pa tudi ka-
žejo, da imajo države, ki imajo enakomernejšo distribucijo dohodkov, bolj-
še zdravstveno stanje.84

Avtor tudi opozarja, da so učinki organizirane predšolske vzgoje vidni
na treh nivojih: na nivoju otroka, odraslih in na nivoju širše družbe. Po-
drobneje pa jih predstavljamo v preglednici 4 v nadaljevanju.

Podatki so zanimivi prav zaradi širšega uvida v umeščenost učinkov or-
ganizirane predšolske vzgoje, ki ga avtor osvetljuje. Po vsej verjetnosti pa se
širša družbena skupnost vse premalo zaveda tega širšega poslanstva. Na ni-
voju ozaveščanja tega poslanstva bo v prihodnje potrebno postoriti še mar-
sikaj, posebej še v pogojih, ko o razvoju organizirane predšolske vzgoje odlo-
čajo posamezniki in interesne skupnosti na lokalnem nivoju, ki lahko vidi-
jo veliko več koristi v naložbah v infrastrukturo kot pa v predšolsko vzgojo.

Na koncu ob analizi virov,85 ki govorijo o investicijah v kvalitetno orga-
nizirano predšolsko vzgojo, lahko povzamemo vse koristi kvalitetne pred-
šolske vzgoje v naslednje ugotovitve:

— prej ko začnemo z intervencijo, bolje je;

— programi morajo biti kvalitetni;

— usposabljanje osebja je začetek vseh dejavnosti v tej smeri;

— vključevanje staršev je nujno potrebno, njihova mnenja je potrebno upo-
števati;

— predšolska vzgoja mora biti integrirana tudi z drugimi uslugami (npr.
zdravstvenimi, s prehrano ipd.);

— vlade morajo spoznati, da je lahko organizirana predšolska vzgoja katali-
zator za spremembe oziroma da lahko investicije v organizirano predšol-

84 Deaton, navedeno po: Jacques van der Gaag, n. d., 71.
85 Jacques van der Gaag; L. B. Tarullo; K. Scott-McDonald; R. G. Myers; S. Kirpal; E. V. Iglesias,
D. E. Shalala; E. A. Doryan, K. C. Gautam, W. H. Foege, v: M. E. Eming Young (ur.): From Early
Child Development to Human Development, Investing in our child future, Washington D. C. 2002.
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137