Page 133 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 133
Sodobno razumevanje kakovosti v organizirani predšolski vzgoji 

sko vzgojo prinesejo spremembe pri otrocih, v mnenju skupnosti o po-
menu izobraževanja ipd.;

— trenutni stroški prinašajo dobrobit v prihodnosti, zato se investicije v or-
ganizirano predšolsko vzgojo za družbo izplačajo na račun kasnejšega
ekonomskega varčevanja;

— birokratska razdrobljenost in delitev vladnih sektorjev upočasni celovito
zadovoljevanje potreb otrok in njihovih družin;

— večja ko je razdalja med odločitvijo in učinkom, težje je narediti dobre
odločitve, kar zanesljivo velja tudi za organizirano predšolsko vzgojo, ki
ima svoje učinke vidne lahko šele v naslednji generaciji in so lahko tudi
bolj široko razpršeni;

— kvalitetna predšolska vzgoja vodi k takojšnjim in merljivim dosežkom
na področju otrokovega razvoja, predvsem kognitivnega in socialnega;

— kvalitetna predšolska vzgoja vodi k trajnim kognitivnim in socialnim
koristim za otroka oziroma bodočega državljana;

— učinki kvalitetne organizirane predšolske vzgoje so vidni pri vseh otro-
cih, posebej močno pa pri otrocih iz socialno ogroženih okolij;

— najbolj pomembno učenje v predšolski dobi je tisto, ki se nanaša na aspi-
racije, uresničevanje nalog in vztrajnost, socialne spretnosti, razvijanje
odgovornosti in pridobivanje občutka učinkovitosti.

In končno nas stari afriški pregovor uči, da je potrebna za vzgojo otroka
cela vas. V današnjem času bi rekli kar globalna vas!
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138