Page 131 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 131
Sodobno razumevanje kakovosti v organizirani predšolski vzgoji 
pa vodi v razvoj človeštva. Avtor zagovarja investicije v organizirano pred-
šolsko vzgojo in trdi, da te investicije predstavljajo investicijo v prihodnost.

V naslednji sliki predstavljamo, kako si avtor zamišlja povezanost orga-
nizirane predšolske vzgoje z razvojem človeštva.

Slika 4: Povezanost organizirane predšolske vzgoje z razvojem človeštva.82
Pri tem avtor poudarja, da se dolgoročni učinki organizirane predšolske
vzgoje pri otrocih, ki so vanjo zgodaj vključeni, če je ta kvalitetna in dovolj
obsežna, kažejo v večji uspešnosti teh otrok kasneje v življenju. Predšolski
programi prav tako lahko pripomorejo k boljši zdravstveni oskrbi otrok,
kar je ponovno dokazljivo povezano z boljšim zdravstvenim stanjem ka-
sneje v življenju. Mnoge študije o učinkih organizirane predšolske vzgo-
je dokazujejo spremembe na področju socialnega razvoja, obstajajo pa tudi
dokazi, da dobri predšolski programi zmanjšujejo možnost asocialnega in
kriminalnega vedenja kasneje v življenju.83 Schweinhart in drugi poročajo,
da je na vsakih tisoč dolarjev, ki so vloženi v predšolske programe, najmanj
7160 dolarjev (po prilagojeni vrednosti zaradi inflacije) povrnjenih družbi.
Ta izračun temelji na finančnih stroških, ki jih ima družba zaradi presto-
pništva, dopolnilnega izobraževanja, podpore nezaposlenim, v primerjavi

82 Povzeto po: J. Van der Gaag, n. d.
83 Lawrence J. Schweinhart, D. P. Weikart, A summary of significant benefits: The High Scope Per-
ry Preschool study through age 27 (High Scope), 1993; Hirokazu Yoshikawa, Ling-term Effects
of Early Childhood Program on Social Outcomes and Delinquency, The future of children 5/3
(1995), 51–75.
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136