Page 101 - Tatjana Vonta, Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Digitalna knjižnica, Dissertationes 8
P. 101
obno 
razumevanje
kakovosti v
organizirani
predšolski
vzgoji

Vsodobnih družbenih tokovih je tudi na področju vzgoje in izobra-
ževanja eden od osrednjih pojmov, ki predstavljajo sodobne izzive,
pojem kakovosti. Pojem kakovosti ponuja izzive tako na filozofskem kot na
povsem praktičnem nivoju. Tudi ob vprašanju kakovosti se namreč še ve-
dno srečujemo z vprašanji, kaj je kakovost, kaj je kakovost v različnih druž-
benih kontekstih, kaj, kdo in zakaj jo določa, kdo in zakaj se zanjo zani-
ma, kdo, zakaj in kako jo ugotavlja, kako in zakaj jo spreminjati ipd. Zara-
di kompleksnosti tega vprašanja enoznačnega odgovora seveda ni mogoče
dobiti, se pa danes vse bolj zavedamo različnih kontekstualnih vplivov, ki
osvetljujejo ta vprašanja v vsakem konkretnem primeru.

Pojem kakovosti se je na področju vzgoje in izobraževanja pojavil nekoli-
ko kasneje kot na drugih področjih človekove dejavnosti; morda tudi zato,
ker ga je prav na našem področju težje definirati. Razviti svet se je začel in-
tenzivneje teoretično pa tudi praktično ukvarjati s kakovostjo sredi šestde-
setih let. Na naše področje je pojem prišel iz industrije in podjetništva, ven-
dar šele nekako v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. To pa seveda še ne
pomeni, da vse dotlej o tem pojmu na našem področju ni bilo govora. Po-
gled na to, kaj je v vzgoji in izobraževanju dobrega, se je seveda tekom zgo-
dovine tega področja spreminjal. Medveš1 meni, da so bile te spremembe po-
gojene s spreminjanjem pogleda na šolo, vzgojitelja in otroka. Kakovost se
je kazala v drugačnih pojavnih oblikah, prav tako pa smo ji namenjali veli-
ko manj pozornosti. Medveš poudarja, da je kakovost danes postala eden od
osrednjih pojmov sodobnega življenja, predvsem v razvitem svetu. Kakovost

1 Zdenko Medveš, Kakovost v šoli, Sodobna pedagogika 51/4 (2000).
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106