Page 93 - Aleš Gabrič, Sledi šolskega razvoja na Slovenskem, Digitalna knjižnica, Dissertationes 7
P. 93
Slovenska matura v jugoslovanski državi
vije (NOV in povojni razvoj) in samoupravljanje s temelji marksizma”63 in
mu s tem dali še bolj ideološki predznak.
Še nekaj let je trajalo, da so se srednješolci ob koncu šolanja meseca ju-
nija, v času, ko so prejšnja leta običajno premišljevali, kako bodo preživeli
poletne počitnice, potili ob naporni maturi. Toda uspeh na njej jim je po-
vrnil izgubljeni čas, saj jim po njej ni bilo potrebno več iti v šole “že” v sep-
tembru, temveč večini “šele” oktobra, ko so se začela predavanja na večini
ustanov visokošolskega študija. Z zrelostnim izpitom so namreč zakoraka-
li stopničko više, dokazali, da so sposobni za tovrstni študij, potrdili, da so
pripravljeni na nov življenjski izziv.
Toda z usmerjenim izobraževanjem, uvedenim v začetku osemdesetih
let, so bile ukinjene gimnazije, z njimi pa so za dobro desetletje vzeli slovo
tudi maturitetni izpiti.
63 Objave XXVI, št. 1 (23. 5. 1975), 9–14.
vije (NOV in povojni razvoj) in samoupravljanje s temelji marksizma”63 in
mu s tem dali še bolj ideološki predznak.
Še nekaj let je trajalo, da so se srednješolci ob koncu šolanja meseca ju-
nija, v času, ko so prejšnja leta običajno premišljevali, kako bodo preživeli
poletne počitnice, potili ob naporni maturi. Toda uspeh na njej jim je po-
vrnil izgubljeni čas, saj jim po njej ni bilo potrebno več iti v šole “že” v sep-
tembru, temveč večini “šele” oktobra, ko so se začela predavanja na večini
ustanov visokošolskega študija. Z zrelostnim izpitom so namreč zakoraka-
li stopničko više, dokazali, da so sposobni za tovrstni študij, potrdili, da so
pripravljeni na nov življenjski izziv.
Toda z usmerjenim izobraževanjem, uvedenim v začetku osemdesetih
let, so bile ukinjene gimnazije, z njimi pa so za dobro desetletje vzeli slovo
tudi maturitetni izpiti.
63 Objave XXVI, št. 1 (23. 5. 1975), 9–14.