Page 127 - Lidija Tavčar, Homo spectator: uvod v muzejsko pedagogiko, Digitalna knjižnica, Dissertationes 3
P. 127
Kopernikanski obrat v pojmovanju razmerja med muzeji in obiskovalci 
Poleg družine pa sta v zadnjem času v središču zanimanja še dve spe-
cifični skupini obiskovalcev: odrasli in osebe s posebnimi potrebami. Od-
rasli so obravnavani predvsem v kontekstu vse bolj prisotnih politik vseži-
vljenjskega izobraževanja,35 osebe s posebnimi potrebami pa v okviru ideje
o »muzeju za vse«. Ti specifični skupini zahtevata poglobljeno proučeva-
nje in razmislek, zato ju v tej publikaciji zgolj omenjamo. Nedvomno pa je
glavna naloga muzejske pedagogike narediti zbirke dostopne za vse obisko-
valce na način, ki v največji meri podpira možnosti izobraževanja.

35 Na tem mestu uporabljamo izraz »vseživljenjsko izobraževanje«, ker se nam zdi v tem kon-
tekstu primernejši od sorodnega izraza »vseživljenjsko učenje«. O terminoloških in konceptu-
alnih problemih v zvezi s tema izrazoma glej Z. Kodelja, Vseživljenjsko učenje: konceptualne in
terminološke težave, v: Vseživljenjsko učenje in strokovno izrazje, Ljubljana 2008, 23–28.
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132