Page 110 - Lidija Tavčar, Homo spectator: uvod v muzejsko pedagogiko, Digitalna knjižnica, Dissertationes 3
P. 110
 Homo spectator

modificiran, skrčen ali povečan. Običajno vodstvo vključuje enajst spodaj
navedenih del, ki jim po potrebi dodajajo še druga:

1. Satir;

2. Sfinga;

3. Hermafrodit;

4. Berninijev kip Apolon in Dafna;

5. Berninijev David;

6. Caravaggiov David;

7. Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri;

8. Sacra conversazione Lorenza Lottija;

9. Botticellijeva Madonna del Melograno;

10. Vedeževalka Dossa Dossija;

11. Tizianova Amor Sacro e Amor Profano.
Vsa našteta dela se lahko razstavijo na elemente, ki jih pri vodstvu pove-
zujejo z drugimi deli istega tipa, to je s tistimi, ki so s prvim v odnosu formal-
ne ali funkcijske podobnosti. Z ureditvijo zbranih del dobimo naslednje kom-
ponente:

1. Satir, Sfinga, Hermafrodit in Berninijeva Apolon in Dafna imajo skupni ele-
ment: »dvojna narava telesa«;

2. Caravaggiov David in Berninijev David imata skupni element: »David«;

3. Caravaggiov David, Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri in Sacra conversa-
zione L. Lotta imajo skupni element: »črno ozadje«;

4. Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri, Botticellijeva Madonna del Melograno
in Sacra conversazione L. Lotta imajo skupni element: »Madona«;

5. Botticellijeva Madonna del Melograno in Dossijeva Vedeževalka imata skupni
element: »sedeča figura z omejenim prostorom«;

6. Dossijeva Vedeževalka in Tizanova Amor sacro e Amor Profano imata skupni
element: »simbolično-mitološko krajino«;

7. Berninijeva Apolon in Dafne in Berninijev David, imata skupni element: »ba-
ročni prostor«;
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115