Page 110 - Lidija Tavčar, Homo spectator: uvod v muzejsko pedagogiko, Digitalna knjižnica, Dissertationes 3
P. 110
Homo spectator
modificiran, skrčen ali povečan. Običajno vodstvo vključuje enajst spodaj
navedenih del, ki jim po potrebi dodajajo še druga:
1. Satir;
2. Sfinga;
3. Hermafrodit;
4. Berninijev kip Apolon in Dafna;
5. Berninijev David;
6. Caravaggiov David;
7. Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri;
8. Sacra conversazione Lorenza Lottija;
9. Botticellijeva Madonna del Melograno;
10. Vedeževalka Dossa Dossija;
11. Tizianova Amor Sacro e Amor Profano.
Vsa našteta dela se lahko razstavijo na elemente, ki jih pri vodstvu pove-
zujejo z drugimi deli istega tipa, to je s tistimi, ki so s prvim v odnosu formal-
ne ali funkcijske podobnosti. Z ureditvijo zbranih del dobimo naslednje kom-
ponente:
1. Satir, Sfinga, Hermafrodit in Berninijeva Apolon in Dafna imajo skupni ele-
ment: »dvojna narava telesa«;
2. Caravaggiov David in Berninijev David imata skupni element: »David«;
3. Caravaggiov David, Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri in Sacra conversa-
zione L. Lotta imajo skupni element: »črno ozadje«;
4. Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri, Botticellijeva Madonna del Melograno
in Sacra conversazione L. Lotta imajo skupni element: »Madona«;
5. Botticellijeva Madonna del Melograno in Dossijeva Vedeževalka imata skupni
element: »sedeča figura z omejenim prostorom«;
6. Dossijeva Vedeževalka in Tizanova Amor sacro e Amor Profano imata skupni
element: »simbolično-mitološko krajino«;
7. Berninijeva Apolon in Dafne in Berninijev David, imata skupni element: »ba-
ročni prostor«;
modificiran, skrčen ali povečan. Običajno vodstvo vključuje enajst spodaj
navedenih del, ki jim po potrebi dodajajo še druga:
1. Satir;
2. Sfinga;
3. Hermafrodit;
4. Berninijev kip Apolon in Dafna;
5. Berninijev David;
6. Caravaggiov David;
7. Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri;
8. Sacra conversazione Lorenza Lottija;
9. Botticellijeva Madonna del Melograno;
10. Vedeževalka Dossa Dossija;
11. Tizianova Amor Sacro e Amor Profano.
Vsa našteta dela se lahko razstavijo na elemente, ki jih pri vodstvu pove-
zujejo z drugimi deli istega tipa, to je s tistimi, ki so s prvim v odnosu formal-
ne ali funkcijske podobnosti. Z ureditvijo zbranih del dobimo naslednje kom-
ponente:
1. Satir, Sfinga, Hermafrodit in Berninijeva Apolon in Dafna imajo skupni ele-
ment: »dvojna narava telesa«;
2. Caravaggiov David in Berninijev David imata skupni element: »David«;
3. Caravaggiov David, Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri in Sacra conversa-
zione L. Lotta imajo skupni element: »črno ozadje«;
4. Caravaggiova Madonna dei Palafrenieri, Botticellijeva Madonna del Melograno
in Sacra conversazione L. Lotta imajo skupni element: »Madona«;
5. Botticellijeva Madonna del Melograno in Dossijeva Vedeževalka imata skupni
element: »sedeča figura z omejenim prostorom«;
6. Dossijeva Vedeževalka in Tizanova Amor sacro e Amor Profano imata skupni
element: »simbolično-mitološko krajino«;
7. Berninijeva Apolon in Dafne in Berninijev David, imata skupni element: »ba-
ročni prostor«;