Page 107 - Lidija Tavčar, Homo spectator: uvod v muzejsko pedagogiko, Digitalna knjižnica, Dissertationes 3
P. 107
Strategije estetske vzgoje v umetnostnih muzejih 

Na osnovi teh kodov prepoznavanja nastaja klasifikacija predmetov. Semi
ustvarjajo kontekst, ki omogoča prepoznavanje ikoničnih znakov.33

Poglejmo si sedaj, katere so tako imenovane pertinenčne poteze, ki za-
doščajo, da Davida prepoznamo kot Davida:

Berninijev David:
a) mlad mož s krepkimi mišicami;
b) z agresivnim obrazom;
c) mladenič je napol gol;
d) prača je pripravljena, da bo zagnal kamen;
e) odložena vojna oprema na tleh;
f) skrita lira na oklepu;
g) itd.
Caravaggiov David:
a‘) mladenič s krhkimi prsmi;
b‘) z žalostnim, ampak odločnim obrazom;
c‘) z obrabljenimi hlačami iz 17. stoletja;
d‘) z raztrgano srajco;
e‘) z mečem;
f ‘) z odsekano Goljatovo glavo;
g‘) itd.
Dva »Davida« predpostavljata, da prepoznamo Davida. Katere so nju-
ne skupne poteze:
1. mladost (predstavljena v Berninijevem Davidu pod (a) in v Caravaggiovem
Davidu pod (a‘));
2. revščina (realizirana v Berninijevem Davidu s (c) in (e), v Caravaggiovem
Davidu pa s (c‘) in (d‘));
3. orožje (v Berninijevem Davidu označeno z (d) in (e), v Caravaggiovem Da-
vidu pa z (e‘));

33 N. d., 147.
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112