Page 73 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 73
idiki državljanskega delovanja 73
učencev v Sloveniji
Poglavje smo tako poimenovali zato, ker se ukvarja z različnimi vidiki delova
nja1 učencev v družbenem in političnem življenje. Tako lahko razumemo tisto
delovanje, ki ni ozko vezano zgolj na delovanje v političnem življenju, temveč
se lahko nanaša tudi na povezanost ljudi z življenjem njihove skupnosti (Pu
tnam, 1995: 665). Vprašanja o teh vidikih smo vključili v Vprašalnik za učence
in učenke.
Ker je vključenost državljanov ena glavnih lastnosti demokratične druž
be, je bil eden izmed ključnih ciljev ICCS merjenje obsega učenčevega delo
vanja pri vidikih državljanske vzgoje in izobraževanja. Državljansko delovanje
se ne nanaša le na osebno udeležbo učencev v teh dejavnostih, temveč tu
di na njihovo motivacijo za delovanje v državljanskih aktivnostih, samozau
panje v učinkovitost njihove participacije ter njihova prepričanja o zmožno
stih, da se aktivno vključijo. Velik del literature na tem tematskem področju
se nanaša na državljansko delovanje učencev, ki ga podpirajo in spodbujajo
šole. Eden od pomembnih prispevkov znanstvene literature o delovanju je
distinkcija med emocionalnim delovanjem (pozitivne in negativne reakcije na
učitelje, akademsko delo in šolo), behaviorističnim delovanjem (sodelovanje
v akademskih, socialnih in izvenšolskih dejavnostih) in kognitivnim delova
njem (pripravljenost in prizadevanje, da bi razumel kompleksne ideje in obvla
dal različne spretnosti) (Fredericks et al., 2004). V tem poglavju poudarjamo be
haviaristično delovanje učenca na področjih, pomembnih za državljanstvo, ter
interes učencev za različne vidike državljanstva.2
1 Angleška ustreznica je engagement.
2 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 72–73.
učencev v Sloveniji
Poglavje smo tako poimenovali zato, ker se ukvarja z različnimi vidiki delova
nja1 učencev v družbenem in političnem življenje. Tako lahko razumemo tisto
delovanje, ki ni ozko vezano zgolj na delovanje v političnem življenju, temveč
se lahko nanaša tudi na povezanost ljudi z življenjem njihove skupnosti (Pu
tnam, 1995: 665). Vprašanja o teh vidikih smo vključili v Vprašalnik za učence
in učenke.
Ker je vključenost državljanov ena glavnih lastnosti demokratične druž
be, je bil eden izmed ključnih ciljev ICCS merjenje obsega učenčevega delo
vanja pri vidikih državljanske vzgoje in izobraževanja. Državljansko delovanje
se ne nanaša le na osebno udeležbo učencev v teh dejavnostih, temveč tu
di na njihovo motivacijo za delovanje v državljanskih aktivnostih, samozau
panje v učinkovitost njihove participacije ter njihova prepričanja o zmožno
stih, da se aktivno vključijo. Velik del literature na tem tematskem področju
se nanaša na državljansko delovanje učencev, ki ga podpirajo in spodbujajo
šole. Eden od pomembnih prispevkov znanstvene literature o delovanju je
distinkcija med emocionalnim delovanjem (pozitivne in negativne reakcije na
učitelje, akademsko delo in šolo), behaviorističnim delovanjem (sodelovanje
v akademskih, socialnih in izvenšolskih dejavnostih) in kognitivnim delova
njem (pripravljenost in prizadevanje, da bi razumel kompleksne ideje in obvla
dal različne spretnosti) (Fredericks et al., 2004). V tem poglavju poudarjamo be
haviaristično delovanje učenca na področjih, pomembnih za državljanstvo, ter
interes učencev za različne vidike državljanstva.2
1 Angleška ustreznica je engagement.
2 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 72–73.