Page 76 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 76
Če v zvezi s tedenskim spremljanjem televizije za namene informiranja o
družbenih in političnih vprašanjih primerjamo med podatki raziskave iz 2009
in 2016, vidimo, da so se naši učenci tega posluževali pogosteje (za približno 4
%) kakor leta 2009. Rezultati tudi pokažejo, da pa so časopis v ta namen brali
redkeje kakor leta 2009 (približno 15 % manj učencev kakor leta 2009 je bralo
časopise, da bi se informirali o političnih in družbenih vprašanjih). So se pa, po
drugi strani, na tedenski ravni (vsaj enkrat na teden) več pogovarjali s starši o
tem, kaj se dogaja v drugih državah (za približno 10 % več kakor leta 2009). Kaj
pa uporaba družabnih omrežij? Za to vprašanje sicer nimamo trendovskih po­
datkov, zato lahko pogledamo podatek le za leto 2016. Podatek za Slovenijo je
pokazal, da manj naših učencev uporablja družabna omrežja v povezavi s poli­
tičnimi in z družbenimi vprašanji (uporaba interneta za informiranje o družbe­
nih in političnih vprašanjih, komentiranje in objavljanje komentarjev ter slik na
to temo), kakor je bilo to evidentno v mednarodnem povprečju sodelujočih iz­
obraževalnih sistemov.

76 Participacija učencev v državljanskih aktivnostih
na šoli

Tabela 5.2: Sodelovanje učencev v državljanskih aktivnostih na šoli

Da, Da,

sodeloval/-a sodeloval/-a Ne, nikdar

  sem v zadn- sem, toda nisem

jih dvanajstih pred več kot sodeloval/-a.

mesecih. letom dni.

Volitve za predstavnika razreda ali v šolski 65,86 (1,34) 17,73 (0,94) 16,41 (0,82)
parlament. 8,39 (0,51) 15,70 (0,68) 75,91 (0,86)
Sodelovanje pri odločitvah o tem, kako se
vodi šolo.

Kandidiranje za predstavnika razreda ali za 34,89 (1,02) 24,22 (1,06) 40,89 (1,24)
šolski parlament.

Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.

Literatura kaže na to, da lahko demokratičnejši način upravljanja šole pri­
speva k večjemu političnemu delovanju med učenci (glej npr. Mosher et al.,
1994; Pasek et al., 2008). Na podlagi analize longitudinalnih podatkov v Veli­
ki Britaniji Keating in Janmaat (2015) ugotavljata, da ima participacija v šolskih
političnih aktivnostih pozitiven vpliv na državljansko delovanje v prihodnosti.

državljanska vzgoja v sloveniji
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81