Page 75 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 75
ela 5.1: Viri pridobivanja informacij o družbenih in političnih
vprašanjih

Niko- Vsak mesec Vsak teden Vsak dan ali

  li ali skoraj (vsaj enkrat (vsaj enkrat skoraj vsak
Se pogovarjaš s starši o političnih ali
družbenih vprašanjih. nikoli na mesec) na teden) dan

54,60 (1,34) 28,17 (0,96) 13,23 (0,77) 3,99 (0,83)

Gledaš poročila na televiziji, da bi se 17,98 (0,84) 23,24 (0,94) 36,74 (0,99) 22,05 (0,90)
seznanil/-a s slovenskimi in z medn­
arodnimi novicami.

Bereš časopis, da bi se seznanil/-a 57,15 (1,17) 26,05 (0,88) 12,69 (0,73) 4,11 (0,37)
s slovenskimi in z mednarodnimi
novicami.

Se pogovarjaš s prijatelji o političnih 70,95 (1,15) 20,60 (0,90) 6,52 (0,61) 1,93 (0,24)
in družbenih vprašanjih.

Se pogovarjaš s starši o dogodkih v 18,83 (0,99) 37,97 (0,88) 33,80 (1,10) 9,40 (0,59) 75
drugih državah.

Se pogovarjaš s prijatelji o dogodkih 33,39 (1,15) 39,57 (1,00) 22,10 (0,93) 4,93 0,43)
v drugih državah.

Uporabljaš internet, da bi poiskal/-a 27,16 (0,83) 13,82 (0,73) 6,58 (0,53)
informacije o političnih in družbenih 52,44 (1,23)
vprašanjih.

Na internetu ali družabnih omrež­ 6,10 (0,54) 1,60 (0,30 1,08 (0,20)
jih objaviš komentar ali sliko v zvezi s 91,22 (0,70)
političnim ali družbenim vprašanjem.

Spletno objavo o političnih in 85,19 (0,71) 10,31 (0,61) 3,34 (0,34) 1,16 (0,21)
družbenih vprašanjih, ki jo je ustvar­
il nekdo drug, posreduješ drugim ali
jo komentiraš.

Vir: Baza ICCS 2016.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

šanjih (približno 85 % učencev) ali da bi delili oziroma komentirali spletne ob­
jave drugih o teh vprašanjih (nekaj več kot 90 % naših učencev tega ne počne
nikoli ali skoraj nikoli). Med dejavnostmi, ki jih naši učenci delajo najpogoste­
je (skoraj vsak dan), izstopa gledanje televizije, da se seznanijo s slovenskimi ali
z mednarodnimi novicami. Tako je poročalo približno 22 % naših učencev. Na­
to sledi redno (skoraj vsak dan) pogovarjanje s starši o dogodkih v drugih drža­
vah (nekaj več kot 9 % naših učencev se je s starši o tem pogovarjalo vsak dan
ali skoraj vsak dan).

vidiki državljanskega delovanja učencev v sloveniji
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80