Page 65 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 65
65

() Standardne napake so navedene v oklepajih.
(9) Izobraževalni sistem je odstopal od mednarodno opredeljene populacije, raziskavo so izvedli v višjem razredu.
† Izobraževalni sistem je dosegel standarde vzorčenja za število sodelujočih šol šele, ko so bile vključene tudi nadomestne šole.
1 Populacija izobraževalnega sistema pokriva od 90 % do 95 % ciljne populacije.
2 Izobraževalni sistem je raziskavo na ciljni populaciji izvedel v prvi polovici šolskega leta.

Slika 4.1: Povprečje dosežene stopnje državljanske vednosti, povprečje
let šolanja, povprečna starost ter percentilni graf po državah
Vir: Schulz et al., 2018: 58.

tve dosegajo povprečni dosežek državljanske vednosti na ravni mednarodne­
ga povprečja.

Izobraževalni sistemi oziroma njihove entitete, o katerih se poroča pose­
bej, niso dosegli rigoroznih zahtev realizacije vzorca (gre za LRK Hong Kong,
Južno Korejo in Severno Porenje-Vestfalijo (v Nemčiji)).

Med izobraževalnimi sistemi smo zabeležili opazne razlike pri državljan­
ski vednosti učencev. Variacija mediane med najnižjimi in najvišjimi petimi od­
stotki točk državljanske vednosti je po državah znašala 275 točk na lestvici, kar
je ekvivalentno razponu več kot treh ravni na lestvici državljanske vednosti
ICCS (Schulz et al., 2018: 58).

Iz prikaza prav tako vidimo leto šolanja. Za vse vključene izobraževalne sis­
teme, razen za Norveško) velja, da so bili vključeni učenci, ki so bili v času te­

državljanska vednost učencev v sloveniji
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70