Page 64 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 64
go je v mednarodnem povprečju pravilno odgovorilo 43 % (0,3) učencev, v Slo
veniji prav tako 43 % (1,5).16
Dosežki državljanske vednosti učencev
64 Državljansko vednost smo v raziskavi ICCS 2016 preverjali na osnovi 88 nalog
(v končno analizo jih je bilo kasneje vključenih 87), ki so bile razporejene v raz
lične zvezke.17 V predhodnih zajemih je bila oblikovana lestvica s povprečjem
500 točk in standardno deviacijo 100, kar omogoča primerjanje teh dosežkov
učencev med različnimi vključenimi izobraževalnimi sistemi. Povprečen rezul
tat držav ICCS 2016 je znašal 516 točk na lestvici (bralec mora upoštevati razli
ke v kompoziciji skupin sodelujočih izobraževalnih sistemov, ki so sodelovale v
obeh ciklih), standardni odklon pa je znašal 101 točko.18
Iz slike 4.1 je razvidno, da povprečni dosežki učencev pri državljanski ved
nosti segajo od 381 do 586 točk. Povprečje dosežka slovenskih učencev je 532
točk, kar jih uvršča nad mednarodno povprečje. Nad mednarodno povprečje
je sicer uvrščenih 11 izobraževalnih sistemov. Ti dosežki spadajo v skupino treh
držav s približno enakim dosežkom, zraven Slovenije spadata v to skupino še
Belgija (flamski del) ter Hrvaška. Ostali vključeni izobraževalni sistemi, ki so
nad mednarodnim povprečjem (razen Italije, kjer so dosežki učencev statistič
no značilno pod povprečjem učencev iz Slovenije), so statistično značilno nad
dosežki učencev in Slovenije. Gre za naslednje izobraževalne sisteme: Danska,
Kitajski Tajpej, Švedska, Finska, Norveška (sicer učenci 9. razredov), Estonija in
Ruska federacija. Nekaj izobraževalnih sistemov pa je pod mednarodnim pov
prečjem sodelujočih sistemov, gre za naslednje: Latvija, Malta, Bolgarija, Čile,
Kolumbija, Mehika, Peru, Dominikanska republika. Učenci iz Nizozemske in Li
16 Ibid., 55.
17 Več o tem glej v uvodnem poglavju o državljanski vednosti.
18 Pri računanju trendov dosežkov je zato potrebno upoštevati tudi posebni količnik – kar je izjema te
mednarodne raziskave.
državljanska vzgoja v sloveniji
veniji prav tako 43 % (1,5).16
Dosežki državljanske vednosti učencev
64 Državljansko vednost smo v raziskavi ICCS 2016 preverjali na osnovi 88 nalog
(v končno analizo jih je bilo kasneje vključenih 87), ki so bile razporejene v raz
lične zvezke.17 V predhodnih zajemih je bila oblikovana lestvica s povprečjem
500 točk in standardno deviacijo 100, kar omogoča primerjanje teh dosežkov
učencev med različnimi vključenimi izobraževalnimi sistemi. Povprečen rezul
tat držav ICCS 2016 je znašal 516 točk na lestvici (bralec mora upoštevati razli
ke v kompoziciji skupin sodelujočih izobraževalnih sistemov, ki so sodelovale v
obeh ciklih), standardni odklon pa je znašal 101 točko.18
Iz slike 4.1 je razvidno, da povprečni dosežki učencev pri državljanski ved
nosti segajo od 381 do 586 točk. Povprečje dosežka slovenskih učencev je 532
točk, kar jih uvršča nad mednarodno povprečje. Nad mednarodno povprečje
je sicer uvrščenih 11 izobraževalnih sistemov. Ti dosežki spadajo v skupino treh
držav s približno enakim dosežkom, zraven Slovenije spadata v to skupino še
Belgija (flamski del) ter Hrvaška. Ostali vključeni izobraževalni sistemi, ki so
nad mednarodnim povprečjem (razen Italije, kjer so dosežki učencev statistič
no značilno pod povprečjem učencev iz Slovenije), so statistično značilno nad
dosežki učencev in Slovenije. Gre za naslednje izobraževalne sisteme: Danska,
Kitajski Tajpej, Švedska, Finska, Norveška (sicer učenci 9. razredov), Estonija in
Ruska federacija. Nekaj izobraževalnih sistemov pa je pod mednarodnim pov
prečjem sodelujočih sistemov, gre za naslednje: Latvija, Malta, Bolgarija, Čile,
Kolumbija, Mehika, Peru, Dominikanska republika. Učenci iz Nizozemske in Li
16 Ibid., 55.
17 Več o tem glej v uvodnem poglavju o državljanski vednosti.
18 Pri računanju trendov dosežkov je zato potrebno upoštevati tudi posebni količnik – kar je izjema te
mednarodne raziskave.
državljanska vzgoja v sloveniji