Page 60 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 60
Učenci, ki dosegajo raven A, bolj kot segmentirano znanje pokažejo inte
grirano znanje in razumevanje državljanskih konceptov. Podajajo konstruktiv
ne sodbe o vrednosti politik in dejanjih, sposobni so zagovarjati stališča ali pre
dloge, prav tako so na podlagi svojega znanja in razumevanja državljanskih
sistemov ter praks sposobni predvideti razne izide. Učenci na ravni A pokažejo
razumevanje prakse aktivnega državljanstva v danem kontekstu, kot sredstva
za doseganje ciljev in ne toliko kot »avtomatiziran odgovor«. Sposobni so oce
niti in predvideti dejanja aktivnih državljanov glede na želeni izid.8
Primeri vprašanj iz preverjanja državljanskega znanja
V nadaljevanju predstavljamo 8 primerov vprašanj za učence iz kognitivnega
testa. Preostala vprašanja niso prosto dostopna, zato jih bo mogoče uporabi
ti v kasnejših zajemih podatkov, služila bodo tudi analizam trendov med posa
meznimi cikli raziskave. Ti primeri na eni strani kažejo tip in obseg nalog, ven
dar hkrati pokažejo, na kateri zahtevnostni ravni je posamezna naloga. Pravilni
60 odgovori so zapisani krepko in ponazorjeni z zvezdico.
Prvi primer vprašanja
Naloga, ki jo prikazujemo tukaj, je uvrščena »pod zahtevnostno raven D« in je
ena najlažjih nalog v testu ICCS 2016.
V Sloveniji je na to vprašanje pravilno odgovorilo 94 % učencev (s stan
dardno deviacijo 0,8). Mednarodno povprečje je bilo 92 % (0,2) pravilnih
odgovorov.9
Gre za vprašanje, ki je zajeto v subdomeno enakost, vsebinske domene dr
žavljanski principi, kognitivna domena vedenje.
8 Ibid.
9 Ibid., 48.
državljanska vzgoja v sloveniji
grirano znanje in razumevanje državljanskih konceptov. Podajajo konstruktiv
ne sodbe o vrednosti politik in dejanjih, sposobni so zagovarjati stališča ali pre
dloge, prav tako so na podlagi svojega znanja in razumevanja državljanskih
sistemov ter praks sposobni predvideti razne izide. Učenci na ravni A pokažejo
razumevanje prakse aktivnega državljanstva v danem kontekstu, kot sredstva
za doseganje ciljev in ne toliko kot »avtomatiziran odgovor«. Sposobni so oce
niti in predvideti dejanja aktivnih državljanov glede na želeni izid.8
Primeri vprašanj iz preverjanja državljanskega znanja
V nadaljevanju predstavljamo 8 primerov vprašanj za učence iz kognitivnega
testa. Preostala vprašanja niso prosto dostopna, zato jih bo mogoče uporabi
ti v kasnejših zajemih podatkov, služila bodo tudi analizam trendov med posa
meznimi cikli raziskave. Ti primeri na eni strani kažejo tip in obseg nalog, ven
dar hkrati pokažejo, na kateri zahtevnostni ravni je posamezna naloga. Pravilni
60 odgovori so zapisani krepko in ponazorjeni z zvezdico.
Prvi primer vprašanja
Naloga, ki jo prikazujemo tukaj, je uvrščena »pod zahtevnostno raven D« in je
ena najlažjih nalog v testu ICCS 2016.
V Sloveniji je na to vprašanje pravilno odgovorilo 94 % učencev (s stan
dardno deviacijo 0,8). Mednarodno povprečje je bilo 92 % (0,2) pravilnih
odgovorov.9
Gre za vprašanje, ki je zajeto v subdomeno enakost, vsebinske domene dr
žavljanski principi, kognitivna domena vedenje.
8 Ibid.
9 Ibid., 48.
državljanska vzgoja v sloveniji