Page 60 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 60
Učenci, ki dosegajo raven A, bolj kot segmentirano znanje pokažejo inte­
grirano znanje in razumevanje državljanskih konceptov. Podajajo konstruktiv­
ne sodbe o vrednosti politik in dejanjih, sposobni so zagovarjati stališča ali pre­
dloge, prav tako so na podlagi svojega znanja in razumevanja državljanskih
sistemov ter praks sposobni predvideti razne izide. Učenci na ravni A pokažejo
razumevanje prakse aktivnega državljanstva v danem kontekstu, kot sredstva
za doseganje ciljev in ne toliko kot »avtomatiziran odgovor«. Sposobni so oce­
niti in predvideti dejanja aktivnih državljanov glede na želeni izid.8

Primeri vprašanj iz preverjanja državljanskega znanja

V nadaljevanju predstavljamo 8 primerov vprašanj za učence iz kognitivnega
testa. Preostala vprašanja niso prosto dostopna, zato jih bo mogoče uporabi­
ti v kasnejših zajemih podatkov, služila bodo tudi analizam trendov med posa­
meznimi cikli raziskave. Ti primeri na eni strani kažejo tip in obseg nalog, ven­
dar hkrati pokažejo, na kateri zahtevnostni ravni je posamezna naloga. Pravilni
60 odgovori so zapisani krepko in ponazorjeni z zvezdico.

Prvi primer vprašanja

Naloga, ki jo prikazujemo tukaj, je uvrščena »pod zahtevnostno raven D« in je
ena najlažjih nalog v testu ICCS 2016.

V Sloveniji je na to vprašanje pravilno odgovorilo 94 % učencev (s stan­
dardno deviacijo 0,8). Mednarodno povprečje je bilo 92 % (0,2) pravilnih
odgovorov.9

Gre za vprašanje, ki je zajeto v subdomeno enakost, vsebinske domene dr­
žavljanski principi, kognitivna domena vedenje.

8 Ibid.
9 Ibid., 48.

državljanska vzgoja v sloveniji
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65