Page 33 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 33
Slika 1.2: Sodelujoči izobraževalni sistemi v ICCS 2016 33
Vir: Schulz et. al., 2018: 9.

različne cikle raziskave pomeni tudi spremljanje trendov. Z raziskavo cikla 2016
je tako mogoče delati primerjave med trendom cikla 2009 (do neke, manjše,
mere tudi s ciklom 1999), in sicer tako učnih izidov (kognitivnih in nekognitiv­
nih) kakor primerjanje kontekstov med letoma 2009 in 2016. Zaradi družbenih
sprememb, ki smo jih opisali prej, je cikel 2016 vključeval nekatere nove vidi­
ke, med te spadata naraščajoča raba družbenih medijev med mladimi (v smis­
lu orodja za državljansko participacijo), naraščajoča skrb glede globalne priho­
dnosti sveta (še posebej iz vidika trajnostnega razvoja) ter splošno priznavanje
vloge šol pri pospeševanju mirnih oblik interakcij med mladimi.

V raziskavi ICCS 2016 je sodelovalo 24 izobraževalnih sistemov, od tega
22 držav in dve subnacionalni entiteti (ena v Belgiji, druga v Nemčiji), skupno
približno 3.800 šol (enako število ravnateljev), nekaj več kot 94.000 učencev (v
svojem 8. letu šolanja – 8. razred ali ekvivalent temu), podatki so se zbrali tudi
od nekaj več kot 37.000 učiteljev, za vsak sodelujoč sistem pa je bil izveden še
nacionalni kontekstualni vprašalnik.

uvod v mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja (iea iccs 2016)
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38