Page 33 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 33
Slika 1.2: Sodelujoči izobraževalni sistemi v ICCS 2016 33
Vir: Schulz et. al., 2018: 9.
različne cikle raziskave pomeni tudi spremljanje trendov. Z raziskavo cikla 2016
je tako mogoče delati primerjave med trendom cikla 2009 (do neke, manjše,
mere tudi s ciklom 1999), in sicer tako učnih izidov (kognitivnih in nekognitiv
nih) kakor primerjanje kontekstov med letoma 2009 in 2016. Zaradi družbenih
sprememb, ki smo jih opisali prej, je cikel 2016 vključeval nekatere nove vidi
ke, med te spadata naraščajoča raba družbenih medijev med mladimi (v smis
lu orodja za državljansko participacijo), naraščajoča skrb glede globalne priho
dnosti sveta (še posebej iz vidika trajnostnega razvoja) ter splošno priznavanje
vloge šol pri pospeševanju mirnih oblik interakcij med mladimi.
V raziskavi ICCS 2016 je sodelovalo 24 izobraževalnih sistemov, od tega
22 držav in dve subnacionalni entiteti (ena v Belgiji, druga v Nemčiji), skupno
približno 3.800 šol (enako število ravnateljev), nekaj več kot 94.000 učencev (v
svojem 8. letu šolanja – 8. razred ali ekvivalent temu), podatki so se zbrali tudi
od nekaj več kot 37.000 učiteljev, za vsak sodelujoč sistem pa je bil izveden še
nacionalni kontekstualni vprašalnik.
uvod v mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja (iea iccs 2016)
Vir: Schulz et. al., 2018: 9.
različne cikle raziskave pomeni tudi spremljanje trendov. Z raziskavo cikla 2016
je tako mogoče delati primerjave med trendom cikla 2009 (do neke, manjše,
mere tudi s ciklom 1999), in sicer tako učnih izidov (kognitivnih in nekognitiv
nih) kakor primerjanje kontekstov med letoma 2009 in 2016. Zaradi družbenih
sprememb, ki smo jih opisali prej, je cikel 2016 vključeval nekatere nove vidi
ke, med te spadata naraščajoča raba družbenih medijev med mladimi (v smis
lu orodja za državljansko participacijo), naraščajoča skrb glede globalne priho
dnosti sveta (še posebej iz vidika trajnostnega razvoja) ter splošno priznavanje
vloge šol pri pospeševanju mirnih oblik interakcij med mladimi.
V raziskavi ICCS 2016 je sodelovalo 24 izobraževalnih sistemov, od tega
22 držav in dve subnacionalni entiteti (ena v Belgiji, druga v Nemčiji), skupno
približno 3.800 šol (enako število ravnateljev), nekaj več kot 94.000 učencev (v
svojem 8. letu šolanja – 8. razred ali ekvivalent temu), podatki so se zbrali tudi
od nekaj več kot 37.000 učiteljev, za vsak sodelujoč sistem pa je bil izveden še
nacionalni kontekstualni vprašalnik.
uvod v mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja (iea iccs 2016)