Page 38 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 38
nost z interaktivnimi tablami in namiznimi računalniki. Najmanj pa so šole
opremljene z e-bralniki.
Iz rezultatov v tabeli 2.5 vidimo, katere ustanove so prisotne v neposred
nem šolskem okolju sodelujočih šol. Največ šol ima v svojem neposrednem
okolju igrišče, knjižnico, versko središče ter športne objekte, manj šol pa kino,
gledališče ali koncertno dvorano, jezikovno šolo, muzej ali galerijo. Slednje se
seveda povezuje s tem, v katerem (mestnem, primestnem, vaškem okolju) so
sodelujoče šole. Zato si v nadaljevanju poglejmo prav slednje.
Tabela 2.6: Velikost šolskega okolja v katerem je šola
Odstotek SE
Naselje z manj kot 3.000 prebivalci. 49,28 3,96
4,04
Naselje z najmanj 3.000, vendar z manj kot 35,55
15.000 prebivalci. 1,82
2,20
Naselje z najmanj 15.000, vendar z manj kot 7,15
38 100.000 prebivalci. 8,02
Naselje z več kot 100.000 prebivalci.
Vir: Baza ICCS 2016.
Iz rezultatov vidimo, da skoraj polovica šol prihaja iz okolja, kjer je manj kot
3.000 prebivalcev, po številu šol pa je na drugem mestu okolje šole, ki ima med
3.000 in 15.000 prebivalcev. Najmanj šol se nahaja v mestnem okolju, kar seve
da ni nenavadno in odraža stanje oziroma razpršenost šol v Sloveniji.
Tabela 2.7: Delež otrok na šoli, ki prihaja iz ekonomsko dobro stoječih
družin in deprivilegiranih družin
0 do 10 % 11 do 25 % 26 do 50 % Več kot 50 %
Prihaja iz ekonomsko 17,67 (3,91) 26,18 (4,55) 28,46 (4,31) 27,69 (4,84)
dobro stoječih družin.
Prihaja iz ekonomsko 25,12 (4,72) 28,93 (4,61) 36,43 (5,22) 9,52 (2,26)
deprivilegiranih družin.
Vir: Baza ICCS 2016.
Za opis stanja šole je seveda pomembna zaznava ravnateljev o tem, koli
ko otrok (ali delež otrok) prihaja iz ekonomsko deprivilegiranih družin in obra
tno, iz ekonomsko dobro stoječih družin. Iz rezultatov vidimo, da je po mne
nju ravnateljev, ko so ocenjevali okolje svoje šole, približno 28 % vključenih šol
takšnih, kjer imajo več kot polovico učencev iz ekonomsko dobro stoječih dru
državljanska vzgoja v sloveniji
opremljene z e-bralniki.
Iz rezultatov v tabeli 2.5 vidimo, katere ustanove so prisotne v neposred
nem šolskem okolju sodelujočih šol. Največ šol ima v svojem neposrednem
okolju igrišče, knjižnico, versko središče ter športne objekte, manj šol pa kino,
gledališče ali koncertno dvorano, jezikovno šolo, muzej ali galerijo. Slednje se
seveda povezuje s tem, v katerem (mestnem, primestnem, vaškem okolju) so
sodelujoče šole. Zato si v nadaljevanju poglejmo prav slednje.
Tabela 2.6: Velikost šolskega okolja v katerem je šola
Odstotek SE
Naselje z manj kot 3.000 prebivalci. 49,28 3,96
4,04
Naselje z najmanj 3.000, vendar z manj kot 35,55
15.000 prebivalci. 1,82
2,20
Naselje z najmanj 15.000, vendar z manj kot 7,15
38 100.000 prebivalci. 8,02
Naselje z več kot 100.000 prebivalci.
Vir: Baza ICCS 2016.
Iz rezultatov vidimo, da skoraj polovica šol prihaja iz okolja, kjer je manj kot
3.000 prebivalcev, po številu šol pa je na drugem mestu okolje šole, ki ima med
3.000 in 15.000 prebivalcev. Najmanj šol se nahaja v mestnem okolju, kar seve
da ni nenavadno in odraža stanje oziroma razpršenost šol v Sloveniji.
Tabela 2.7: Delež otrok na šoli, ki prihaja iz ekonomsko dobro stoječih
družin in deprivilegiranih družin
0 do 10 % 11 do 25 % 26 do 50 % Več kot 50 %
Prihaja iz ekonomsko 17,67 (3,91) 26,18 (4,55) 28,46 (4,31) 27,69 (4,84)
dobro stoječih družin.
Prihaja iz ekonomsko 25,12 (4,72) 28,93 (4,61) 36,43 (5,22) 9,52 (2,26)
deprivilegiranih družin.
Vir: Baza ICCS 2016.
Za opis stanja šole je seveda pomembna zaznava ravnateljev o tem, koli
ko otrok (ali delež otrok) prihaja iz ekonomsko deprivilegiranih družin in obra
tno, iz ekonomsko dobro stoječih družin. Iz rezultatov vidimo, da je po mne
nju ravnateljev, ko so ocenjevali okolje svoje šole, približno 28 % vključenih šol
takšnih, kjer imajo več kot polovico učencev iz ekonomsko dobro stoječih dru
državljanska vzgoja v sloveniji