Page 30 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 30
vprašanje (RV) se sicer deli na več podvprašanj, ki so nastala med konceptua­
lizacijo cikla 2016.40

RV1: Kako se v sodelujočih izobraževalnih sistemih izvaja državljanska
vzgoja in izobraževanje?

Vprašanje se osredotoča na nacionalne kontekste za državljansko vzgojo
in izobraževanje. Podatki so bili zbrani z nacionalnim kontekstualnim vprašal­
nikom, vprašalnikom za učitelje in šolo in z referencami na objavljene vire. Raz­
iskovalna podvprašanja so se nanašala na cilje in načela državljanske vzgoje in
izobraževanja, kurikularne pristope, trende na tem področju v primerjavi z le­
tom 2009 (npr. reforme in spremembe nacionalnih kontekstov).

RV2: Kakšen je obseg in sprememba državljanskega znanja učencev znot-
raj in med sodelujočimi izobraževalnimi sistemi?

Rezultati, povezani s tem raziskovalnim vprašanjem, se osredotočajo na
rezultate kognitivnega testa, dopolnjene s podatki iz vprašalnika za učence.
30 Raziskovalna podvprašanja so se nanašala na raziskovanje variacij državljan­
ske vednosti glede na karakteristike in ozadja učencev, kontekstualne faktorje,
ki pojasnjujejo variacije pri državljanski vednosti, ter spremembe pri državljan­
ski vednosti med cikloma 2009 in 2016.

RV3: Kakšen je obseg učenčeve angažiranosti na različnih družbenih pod-
ročjih in kateri dejavniki znotraj ali med izobraževalnimi sistemi so s tem
povezani?

To raziskovalno vprašanje se osredotoča na trenutno in prihodnjo partici­
pacijo učencev v državljanskih aktivnostih. Podatki so bili zbrani z vprašalnikom
za učence. Raziskovalna podvprašanja so se nanašala na obseg in variacije par­
ticipacije učencev v šoli in izven nje, prepričanja učencev glede njihove prip­
ravljenosti participiranja v državljanskih aktivnostih in na to, kako vrednotijo
državljansko participacijo, pričakovanja učencev o njihovi participaciji v bližnji
prihodnosti in kasneje v življenju (ali imajo namen sodelovati v različnih
oblikah državljanskih aktivnosti) ter spremembe glede participacije med
letoma 2009 in 2016.

RV4: Kakšna prepričanja imajo učenci v sodelujočih izobraževalnih siste-
mih glede pomembnih državljanskih vprašanj v moderni družbi in kateri
faktorji vplivajo na variacijo teh prepričanj?

To raziskovalno vprašanje se nanaša na merjenje učenčevih prepričanj.
Zasnovana raziskovalna podvprašanja se nanašajo na stališča o družbenih in­

40 Ibid., 6–8; W. Schulz et. al., IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016: Assessment fra-
mework (Amsterdam, the Netherlands: IEA, 2016), 7–9.

državljanska vzgoja v sloveniji
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35