Page 30 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 30
vprašanje (RV) se sicer deli na več podvprašanj, ki so nastala med konceptua
lizacijo cikla 2016.40
RV1: Kako se v sodelujočih izobraževalnih sistemih izvaja državljanska
vzgoja in izobraževanje?
Vprašanje se osredotoča na nacionalne kontekste za državljansko vzgojo
in izobraževanje. Podatki so bili zbrani z nacionalnim kontekstualnim vprašal
nikom, vprašalnikom za učitelje in šolo in z referencami na objavljene vire. Raz
iskovalna podvprašanja so se nanašala na cilje in načela državljanske vzgoje in
izobraževanja, kurikularne pristope, trende na tem področju v primerjavi z le
tom 2009 (npr. reforme in spremembe nacionalnih kontekstov).
RV2: Kakšen je obseg in sprememba državljanskega znanja učencev znot-
raj in med sodelujočimi izobraževalnimi sistemi?
Rezultati, povezani s tem raziskovalnim vprašanjem, se osredotočajo na
rezultate kognitivnega testa, dopolnjene s podatki iz vprašalnika za učence.
30 Raziskovalna podvprašanja so se nanašala na raziskovanje variacij državljan
ske vednosti glede na karakteristike in ozadja učencev, kontekstualne faktorje,
ki pojasnjujejo variacije pri državljanski vednosti, ter spremembe pri državljan
ski vednosti med cikloma 2009 in 2016.
RV3: Kakšen je obseg učenčeve angažiranosti na različnih družbenih pod-
ročjih in kateri dejavniki znotraj ali med izobraževalnimi sistemi so s tem
povezani?
To raziskovalno vprašanje se osredotoča na trenutno in prihodnjo partici
pacijo učencev v državljanskih aktivnostih. Podatki so bili zbrani z vprašalnikom
za učence. Raziskovalna podvprašanja so se nanašala na obseg in variacije par
ticipacije učencev v šoli in izven nje, prepričanja učencev glede njihove prip
ravljenosti participiranja v državljanskih aktivnostih in na to, kako vrednotijo
državljansko participacijo, pričakovanja učencev o njihovi participaciji v bližnji
prihodnosti in kasneje v življenju (ali imajo namen sodelovati v različnih
oblikah državljanskih aktivnosti) ter spremembe glede participacije med
letoma 2009 in 2016.
RV4: Kakšna prepričanja imajo učenci v sodelujočih izobraževalnih siste-
mih glede pomembnih državljanskih vprašanj v moderni družbi in kateri
faktorji vplivajo na variacijo teh prepričanj?
To raziskovalno vprašanje se nanaša na merjenje učenčevih prepričanj.
Zasnovana raziskovalna podvprašanja se nanašajo na stališča o družbenih in
40 Ibid., 6–8; W. Schulz et. al., IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016: Assessment fra-
mework (Amsterdam, the Netherlands: IEA, 2016), 7–9.
državljanska vzgoja v sloveniji
lizacijo cikla 2016.40
RV1: Kako se v sodelujočih izobraževalnih sistemih izvaja državljanska
vzgoja in izobraževanje?
Vprašanje se osredotoča na nacionalne kontekste za državljansko vzgojo
in izobraževanje. Podatki so bili zbrani z nacionalnim kontekstualnim vprašal
nikom, vprašalnikom za učitelje in šolo in z referencami na objavljene vire. Raz
iskovalna podvprašanja so se nanašala na cilje in načela državljanske vzgoje in
izobraževanja, kurikularne pristope, trende na tem področju v primerjavi z le
tom 2009 (npr. reforme in spremembe nacionalnih kontekstov).
RV2: Kakšen je obseg in sprememba državljanskega znanja učencev znot-
raj in med sodelujočimi izobraževalnimi sistemi?
Rezultati, povezani s tem raziskovalnim vprašanjem, se osredotočajo na
rezultate kognitivnega testa, dopolnjene s podatki iz vprašalnika za učence.
30 Raziskovalna podvprašanja so se nanašala na raziskovanje variacij državljan
ske vednosti glede na karakteristike in ozadja učencev, kontekstualne faktorje,
ki pojasnjujejo variacije pri državljanski vednosti, ter spremembe pri državljan
ski vednosti med cikloma 2009 in 2016.
RV3: Kakšen je obseg učenčeve angažiranosti na različnih družbenih pod-
ročjih in kateri dejavniki znotraj ali med izobraževalnimi sistemi so s tem
povezani?
To raziskovalno vprašanje se osredotoča na trenutno in prihodnjo partici
pacijo učencev v državljanskih aktivnostih. Podatki so bili zbrani z vprašalnikom
za učence. Raziskovalna podvprašanja so se nanašala na obseg in variacije par
ticipacije učencev v šoli in izven nje, prepričanja učencev glede njihove prip
ravljenosti participiranja v državljanskih aktivnostih in na to, kako vrednotijo
državljansko participacijo, pričakovanja učencev o njihovi participaciji v bližnji
prihodnosti in kasneje v življenju (ali imajo namen sodelovati v različnih
oblikah državljanskih aktivnosti) ter spremembe glede participacije med
letoma 2009 in 2016.
RV4: Kakšna prepričanja imajo učenci v sodelujočih izobraževalnih siste-
mih glede pomembnih državljanskih vprašanj v moderni družbi in kateri
faktorji vplivajo na variacijo teh prepričanj?
To raziskovalno vprašanje se nanaša na merjenje učenčevih prepričanj.
Zasnovana raziskovalna podvprašanja se nanašajo na stališča o družbenih in
40 Ibid., 6–8; W. Schulz et. al., IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016: Assessment fra-
mework (Amsterdam, the Netherlands: IEA, 2016), 7–9.
državljanska vzgoja v sloveniji